اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

نصب دوربین ثبت تخلفات در 13 نقطه رشت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از نصب 13 دوربین ثبت تخلفات و پلاک‌خوان در 13 نقطه رشت خبر داد.

نصب دوربین ثبت تخلفات در 13 نقطه رشت

سیدتقی امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید درباره اقدام‌های پلیس راهور برای تأمین تردد دانش‌آموزان به‌ویژه مقطع تحصیلی ابتدایی، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته دانش‌آموز فوتی نداشتیم و امیدواریم با تلاش همکاران در سال جدید تحصیلی نیز شاهد چنین اتفاقی باشیم.

* ضرورت دارا بودن کارت تردد سرویس‌های دانش‌آموزی در گیلان

وی درباره شناسایی رانندگان سرویس‌های مدارس توسط شهرداری و آموزش و پرورش، افزود: تمام رانندگان شخصی و یا تاکسی که در سال تحصیلی جدید اقدام به سرویس‌دهی دانش‌آموزان می‌کنند باید زیرپوشش سازمان تاکسیرانی و مورد تأیید حراست سازمان آموزش و پرورش استان باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان ادامه داد: پلیس در صورت مشاهده رانندگانی که گواهینامه و یا مجوز تردد دانش‌آموزان را ندارند نسبت به توقف خودروی آنها اقدام می‌کند ضمن اینکه در زمان بروز تصادف نیز شرکت‌های خدمات بیمه به آنها خسارت پرداخت نمی‌کنند.

این مسئول، سرویس‌دهی دانش‌آموزان توسط دارندگان گواهینامه پایه دوم قدیم و یا «ب2 » را بلامانع دانست و تصریح کرد: رانندگانی که گواهینامه «ب1» دارند حق فعالیت در زمینه سرویس عمومی را ندارند.

امینی، شرایط سنی اخذ گواهینامه پایه دوم را داشتن حداقل سن 23 سال و گواهینامه پایه یکم نیز حداقل 25 سال تمام همراه با گذشت دو سال از تاریخ صدور گواهینامه «ب 2 و پ 1 و پ 2» که صرفاً در یک یا دو مرکز آموزشگاهی مرکز استان انجام می‌شود ذکر کرد.

* 20 ساله‌ها می‌توانند گواهینامه لیفتراک بگیرند / مسئولان شهرداری در نصب دوربین بدقولی کرده‌اند

وی گفت: کسانی که 20 سال تمام دارند می‌توانند نسبت به اخذ گواهینامه لیفتراک، خودروهای راه‌سازی و امدادی اقدام کنند که گواهینامه ویژه برای اینگونه افراد صادر می‌شود.

این مسئول، از راه‌اندازی نخستین دوربین ثبت تخلفات رانندگی در میدان شهید انصاری «گلسار» رشت خبر داد و تصریح کرد: با وجود تمام وعده‌های مسئولان شهرداری در زمینه راه‌اندازی دوربین‌های ثبت‌ پلاک‌خوان در کلانشهر رشت، تاکنون این وعده محقق نشده و ما با بدقولی مسئولان شهرداری رشت مواجه شده‌ایم.

امینی افزود: با مساعدت و دستور ویژه فرماندهی انتظامی گیلان با تغییرات جزئی در دوربین کنترلی و نظارتی میدان شهید انصاری، این دوربین قادر است چهار نقطه منتهی به میدان مذکور را در بخش ترافیکی کنترل و نظارت کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان ، چهار تخلف عبور از چراغ قرمز، توقف در حریم میدان، پارک ممنوع و عبور از گذرگاه عابر پیاده را از عوامل مهم کنترل و نظارت اپراتورها برای ثبت و ضبط این تخلفات عنوان کرد.

وی یادآور شد: از این پس تمام تخلفات مشهود در میدان توسط دوربین ثبت تخلفات میدان شهید انصاری ثبت شده و عنوان تخلف همراه با عکس و رویت کامل پلاک خودرو تهیه و برای مالک خودرو از طریق دفاتر پستی ارسال می‌شود.

فرمانده پلیس راهور گیلان، اضافه کرد: مالک خودرو با دریافت برگ تخلف که تصویری از زمان وقوع تخلف در آن پیوست است باید در مدت دو ماه نسبت به تسویه حساب و پرداخت برگ جریمه خود اقدام کند.

* نصب دوربین پلاک‌خوان در 13 نقطه رشت

وی به بررسی تخلفات در کمیسیون ماده پنج اشاره کرد و متذکر شد: کمیسیون ماده پنج به وضعیت تخلفات رسیدگی می‌کند و بخشی از اعمال جریمه‌ها را در صورت نظر هیئت کارشناسی مورد تخفیف قرار می‌دهد اما ثبت تخلف از طریق دوربین هرگز بخشیده نمی‌شود.

امینی، بیشترین تخلفات ثبت شده توسط این دوربین‌ها را تاکنون به تخلفات توقف در محل توقف ممنوع و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده برشمرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون 13 نقطه دیگر شهر رشت برای نصب دوربین پلاک‌خوان شناسایی شده که امیدواریم با همکاری شهردار و اعضای جدید شورای شهر رشت وعده‌های پیشین مسئولان شهرداری رشت محقق شود.

رئیس پلیس راهور گیلان، با اشاره به مزایای نصب دوربین‌های پلاک‌خوان، اذعان داشت: راه‌اندازی دوربین پلاک خوان علاوه بر کاهش حضور فیزیکی ماموران در سطح تقاطع‌ها و میادین، رانندگان متخلف را نیز مکلف به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌کند.

انتهای پیام/2300/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول