اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس حوزه هنری استان قم

ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری هفته دفاع مقدس قم تشریح شد

رئیس حوزه هنری استان قم برنامه‌های حوزه هنری استان قم در ایام هفته دفاع‌ مقدس را تشریح کرد.

ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری هفته دفاع مقدس قم تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، وحید فرجی گفت: ما امسال با مدیریت اعتبارات سعی کردیم که برنامه‌های فرهنگی هنری حوزه هنری در این هفته از کمیت و کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا آنگونه که شایسته دفاع مقدس و شهدا است به استقبال هفته دفاع مقدس برویم.  

وی در تشریح برنامه‌های ادبی این حوزه گفت: شب خاطره‌ای هم با حضور راویان جبهه و جهاد و شب شعری با حضور شاعران استان و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تدارک دیده شده است که در محل نمایشگاه هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان قم عنوان کرد: در حوزه ادبیات پایداری جلسه نقد و بررسی «پروژه تدوین خاطرات حفر تونل» که روایتی است از یک تونل و فرار از زندان بعثی‌ها توسط تعدادی از رزمندگان برگزار می‌شود همچنین با حضور استاد «قاسم‌پور» نشست مهارت‌افزایی تاریخ شفاهی دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

این نشست در واقع نشست تکمیلی دوره تاریخ شفاهی است که بهمن‌ماه سال 90 به همت واحد ادبیات پایدار حوزه هنری قم برگزار شده بود.

وی ادامه داد: در حوزه ادبیات داستانی هم در نظر داریم تا کارگاه ادبیات داستانی دفاع مقدس را با حضور استاد میرقیصری، چهره شناخته شده‌ ادبیات پایداری کشور برگزار کنیم، این کارگاه یک‌روزه با همکاری جهاد دانشگاهی استان برگزار خواهد‌ شد.

فرجی در ادامه به آماده‌سازی و اجرای نمایش «شام آخر» اشاره کرد و گفت: این نمایش که تم مقاومت و ایثار دارد، به کارگردانی احمد سلیمانی آماده اجرا می‌شود. نمایش شام آخر در سال‌های گذشته و در جشنواره‌های استیج جهانی در اسلواکی، دانمارک و ژاپن اجرا و مورد تحسین جهانیان قرار گرفته‌ است.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول