اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

ظرفیت‌ گردشگری آب در خراسان شمالی مغفول مانده است

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با اشاره به قابلیت‌های بخش آب این استان در زمینه گردشگری، گفت: ظرفیت‌های این منابع برای توسعه گردشگری مغفول مانده است.

ظرفیت‌ گردشگری آب در خراسان شمالی مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، رضا نعیمی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و توسعه گردشگری بخش آب، اظهار کرد: خلاء گردشگری آب در استان احساس می‌شود.

وی از دریافت طرح‌های مناسب برای توسعه گردشگری در بخش آب استان استقبال کرد و افزود:‌ این طرح‌ها باید با توجه به محدودیت‌های موجود در کاربری سدهای استان و سایر منابع آب مطالعه و اجرا شوند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تصریح کرد: چنانچه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این بخش استفاده شود برخی دیگر از اهداف ایجاد سازه‌های آبی در بخش‌های مختلف نظیر درآمدزایی، گردشگری و پرورش ماهی نیز محقق خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به تأثیرات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گردشگری، گفت: امروز اهمیت صنعت گردشگری بر کسی پوشیده نیست.

علی کاظمی یکی از نشانه‌های استقرار امنیت در هر مکان را وجود گردشگر عنوان کرد و با اشاره به ضرورت حفظ منابع برای نسل‌های آینده، بر برنامه‌ریزی صحیح گردشگری برای سلامت این منابع تاکید داشت.

وی با اشاره به عبارت «گردشگری و آب؛ حفاظت از آینده مشترک» به عنوان شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی گفت: در برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری بخش آب استان، ملاحظات و محدودیت‌های کاربری سدهای استان را در نظر داریم.

کاظمی همچنین آمادگی این اداره کل را برای همکاری در راه‌اندازی گنجینه آب استان اعلام کرد و افزود: توانمندی‌های بسیاری در بخش آب و پیشینه بهره‌برداری از این منبع خدادادی در استان وجود دارد که در این گنجینه می‌تواند در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی توسعه گردشگری تخصصی را اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: به دنبال ترویج گردشگری تخصصی و هدف‌دار هستیم زیرا معتقدیم با توسعه این نوع گردشگری هم به اهداف این صنعت دست خواهیم یافت و هم منابع مهم گردشگری برای نسل‌های آینده حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/63002/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول