اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته گردشگری صورت می‌گیرد

افتتاح 19 پروژه توریستی ـ گردشگری در خراسان رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته گردشگری 19 پروژه توریستی ـ گردشگری در این استان افتتاح می‌شود.

افتتاح 19 پروژه توریستی ـ گردشگری در خراسان رضوی

فریدون فعالی عصر امروز در نشست خبری هفته گردشگری در محل خانه تاریخی ملک مشهد اظهار داشت: همزمان با هفته گردشگری مصادف با پنجم تا یازدهم مهرماه 19 پروژه اعم از 11 هتل، هفت دفتر خدمات مسافرتی و یک مجموعه عظیم توریستی ـ گردشگری با اعتبار 138 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این تعداد پروژه 675 فرصت شغلی جدید به‌وجود آورده و یک هزار و 787 تخت به هتل‌های مشهد می‌افزاید.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: با حضور مسئولین ارشد کشوری صبح روز نهم مهرماه افتتاح چندین پروژه کلان گردشگری و تجلیل از فعالان گردشگری استان انجام می‌شود.

فعالی خاطرنشان کرد: بررسی طرح جامع گردشگری استان رضوی را شروع کرده‌ایم و شرح خدمات این طرح را در کارگروه گردشگری استان به تصویب رسانده‌ایم که با اجرای آن صنعت گردشگری استان به سطح کلان منطقه تبدیل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی افزود: اولویت گردشگری استان همواره باید بر مبنای گردشگری مذهبی قرار بگیرد و طرح جامع آن نیز با این محور تدوین شود.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری شهر مشهد افزود: 38 درصد از گردشگران دنیا در شاخه مذهبی هستند که باید با توجه به ظرفیت شهر مشهد از این فرصت نهایت بهره‌وری را انجام داد.

فعالی یادآور شد: گردشگری در خراسان رضوی اولویتی کاملا مذهبی دارد و باید همراه با پیوست گردشگری مذهبی انجام شود.

وی اولویت دوم گردشگری استان خراسان رضوی را سلامت عنوان کرد و افزود: اکنون دو هزار واحد اقامتی غیرمجاز در استان خراسان رضوی داریم که باید در سیستم ساماندهی مسافرخانه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه بالغ بر 29 میلیون نفر به عنوان گردشگر و زائر وارد خراسان رضوی و شهر مشهد شده‌اند.

فعالی همچنین تعداد گردشگران خارجی وارد شده به شهر مشهد را 600 هزار نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول