اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان:

مسلح شدن به مفاهیم دینی در عرصه جنگ نرم ضروری است

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: مسلح شدن به مفاهیم دینی در عرصه جنگ نرم ضروری است.

مسلح شدن به مفاهیم دینی در عرصه جنگ نرم ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید محمدباقر پیشنمازی امشب در همایش بصیرتی نقش زن در دفاع مقدس و جنگ نرم که با هماهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی بسیج خواهران شهرستان ساری در حسینیه عاشقان کربلا برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس را مردان و زنانی آفریدند که  در دامن پاک تربیت شدند.

وی، نقش خانواده را در تربیت فرزندان اثر گذار دانست و ادامه داد: تاثیر تربیت خانواده به طور مستقیم در واقعه کربلا مشهود است.

معاون وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در واقعه کربلا نپذیرفتن ذلت در سخنرانی حضرت مشاهده شده است، تصریح کرد: افرادی که بغض اهل بیت دارند در دامنی ناپاک پرورش یافتند.

پیشنمازی، تأثیر مادر را در شکل‌گیری شخصیت فرزند مؤثر دانست و افزود: ام در زبان عربی به مادر گفته می‌شود که معنی ستون دارد اگر ستون آسیب ببیند خیمه فرو می‌ریزد.

معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سرداران و فرماندهان دفاع مقدس رشد یافته دامان مادران پاک بودند، بیان داشت: برای سازمانی مثل بسیج که می‌خواهد پیشتاز باشد خواهران نقش اثرگذاری دارند.

وی در جمع خواهران بسیجی شهرستان ساری به بحث درباره جنگ نرم پرداخت و گفت: شناخت به مسائل روز از مهمترین مواردی است که در جنگ نرم باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول موضوع محور در جنگ نرم را انسان دانست و ادامه داد: جنگ نرم همان قدرت نرم است که در حوزه صلبی و ایجابی دارای مفهوم است.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم انسان مورد هدف قرار می‌گیرد، یادآور شد: آنچه سبب اختلاف بین ما با غرب است همان تعریف انسان است.

پیشنمازی اضافه کرد: تعریف غرب از انسان وارونه است، غرب همه زیر ساخت فکری خود را درباره انسان با تفکر اسلامی معکوس می‌داند.

این مسئول با بیان اینکه شروع جنگ نرم از باطن انسان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: فرمانده انسان دل است که در بحث مراقبت از آن باید چشم، گوش و زبان را حفظ نگه داشت.

پیشنمازی جوانان و نوجوانان را هدف جنگ نرم دانست و ابراز داشت: برای جذب مخاطبان باید در کنار انسان شناسی و مخاطب شناسی، شیوه‌های اعتماد سازی به کار برده شود.

وی به شناخت جوانان از منظر قرآن تاکید کرد و ادامه داد: در عرصه جنگ نرم باید مسلح به مفاهیم دینی شویم.

به گزارش فارس، در این همایش که به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی بسیج خواهران شهرستان ساری برگزار شد از اسوه‌های ممتاز ایثار و همسران جانباز قطع نخاعی مرکز مازندران تجلیل شد.

شهرستان ساری دارای 22 جانباز قطع نخاعی است که 21 نفر مرد و یک نفر زن هستند.

انتهای پیام/86006/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول