اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین د‌ژ:

نسل جوان برای دفاع از کیان اسلامی در برابر جنگ نرم تربیت شوند

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: اولیا و مربیان دانش‌آموزان باید برای تربیت آنان در راستای دفاع از ارزش‌های خود در برابر جنگ نرم دشمنان، تلاش کنند.

نسل جوان برای دفاع از کیان اسلامی در برابر جنگ نرم تربیت شوند

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با توجه به تقارن نخستین روزهای بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: این تقارن می‌تواند حکایت از توجه و اهمیت بیش‌تر به بحث آشنایی دانش‌آموزان با مباحث دفاع از ولایت و اسلام باشد.

وی با اشاره به همزمانی نواخته شدن زنگ انقلاب و مقاومت با زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: این اتفاق بزرگ باید توجه بیش‌تر اولیای دانش‌آموزان را نسبت به تبیین برکات و ثمرات انقلاب اسلامی برانگیزاند.

باقری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان همانطور که در مساجد از روحانیون و در مدارس از معلمان و دبیران آموزشی خود مطالبی در ارتباط با انقلاب و دفاع مقدس می‌شنوند، باید در خانه نیز صحبت‌های تکمیل کننده در این راستا بشنوند.

وی شیوه تربیتی و برخوردی والدین را در جهت‌گیری گرایش‌های دانش آموزان بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اگر مطالبی که فرد در مدارس و یا دانشگاه‌ها می‌شنود با طرز فکر و عقیده والدین خود همسو نباشد، این اقدامات کارایی لازم را در شکل‌گیری و جهت‌دهی افکار انقلابی فرزندانمان نخواهند داشت.

باقری در همین راستا بر لزوم تبیین برکات ولایت مطلقه فقیه در عزت و سرافرازی ایران اسلامی تأکید کرد و افزود: رمز جاودانی و ماندگاری انقلاب کشور ما، وجود رهبری حکیم و فرزانه در رأس حکومت کشور بوده است.

وی با اشاره به انقلاب‌های ناموفق شکل گرفته در منطقه گفت: در کشورهایی نظیر مصر، لیبی، تونس و عراق خون‌های بسیاری برای رخ دادن انقلابی بزرگ در کشورهایشان ریخته شد؛ ولی به سبب فقدان رهبر و پیشوایی واحد، هیچ یک از این انقلاب‌ها به هدف نهایی و مطلوب خود نرسید و شکست خورد.

امام جمعه شاهین‌دژ تصریح کرد: باید برکات ولایت فقیه در مدارس و دانشگاه‌ها بیان شود تا دانش آموزان از همان نخستین روزهای آغازین سال تحصیلی خود نسبت به اهمیت این مطلب واقف شوند و با مفاهیم و ارزش‌های انقلابی آشنا شده و رشد پیدا کنند.

باقری نسل جوان امروز را آینده‌سازان فردای کشور معرفی کرد و گفت: با شناساندن دشمنان درونی و بیرونی و بیان توطئه‌ها و دسیسه‌های آنان، برای تربیت نسل حاضر و نسل‌های بعدی باید تلاش کنیم تا با الهام گرفتن از مسیر حرکتی مدافعان دفاع مقدس، نیروهایی پرتوان و لایق برای مقاومت در برابر جنگ نرم دشمنان آماده کنیم.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول