اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز حماسه خون و آتش

یادواره سرداران و 416 شهید شهرستان قروه برگزار شد/ 35 یادواره در طول 6 ماه گذشته

در گرامیداشت، روزهای حماسه و خون، در محفلی یاد و خاطره سرداران و 416 شهید گرانقدر قروه گرامی داشته شد.

یادواره سرداران و 416 شهید شهرستان قروه برگزار شد/ 35 یادواره در طول 6 ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، فرمانده سپاه قروه امشب در این مراسم گفت: قروه 416 شهید، هزار و 112 جانباز و 93 آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

جعفر کاوه افزود: از افتخارات این شهرستان میزبانی از پیکر 8 شهید گمنام است که شهروندان حق میزبانی را به خوبی به جای آورده‌اند.

وی افزود: این دومین یادواره سراسری است که در شهرستان برگزار می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده در هر فصل یک یادواره سراسری برگزار خواهد شد.

به گفته کاوه، در 6 ماه نخست امسال 35 یادواره در قالب یادواره‌های متنوع در محلات، روستاها و مدارس شهرستان برگزار شده است.

وی، مهم‌ترین هدف از برگزاری این یادواره‌ها را زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت در قالب این برنامه‌ها به نسل جوان و نوجوان عنوان و اظهار داشت: مقاومت تحسین برانگیز جوانان برومند این سرزمین در برابر استکبار جهانی، صحنه‏های بی‏‌بدیل و بی‏نظیری از شهادت و ایثار را خلق کرد که اگر به ضبط و ثبت و تفسیر و توزیع آن اهتمام نورزیم، به فرهنگ و تاریخ مردم این مرز و بوم جفایی جبران‏ناپذیر روا داشته‏ایم.

به گفته کاوه، اقتدار جمهوری اسلامی به بصیرت و حضور مردم متکی است و اگر این پشتوانه قدرتمند نبود سلطه‌گران خبیث جهان نظام جمهوری اسلامی را زنده نگذاشته بودند.

فرمانده سپاه قروه تصریح کرد: از ویژگی‌های فرهنگ و روحیه شهادت‌طلبی بر اساس آیات قرآن و فرمایشات پیشوایان، اعتقاد به توحید، توکل به خداوند، اعتماد به نفس، امید به نصرت و یاری خداوند، اعتقاد به معاد و آخرت و زندگی هدفمند است که بر این اساس و با چنین باورهایی سدی استوار و نفوذناپذیر از اراده و ایمان در مقابل تهدیدات و توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی بوجود آمده و تداوم حیات اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و ملی را بیمه خواهد کرد.

کاوه خاطرنشان کرد: حفظ چنین فرهنگ و باورهایی در جامعه مهم‌ترین نیاز امروز کشور و اساسی‌ترین عامل تداوم و تحکیم امنیت ملی محسوب می‌شود.

به گفته وی، بزرگداشت یاد و خاطره سرداران شهید و تجدید میثاق با آرمان‌های متعالی تمامی شهیدان انقلاب اسلامی یکی از راهکارهای مهم و موثر در احیاء فرهنگ شهادت و جانبازی و ابزاری اساسی در تداوم حیات و امنیت ملی است.

فرمانده سپاه قروه، طرح حراست از امنیت ملی را بدین سبب حائز اهمیت دانست که امنیت ملی به عنوان عالی‌ترین هدف سیاست‌های داخلی و خارجی کشورها در امتزاج و آمیختگی با فرهنگ ایثار و شهادت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/79009/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول