اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

5 مهرماه

یادواره شهدای عشایر رابر برگزار می‌شود

نخستین یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران شهرستان رابر 5 مهرماه جاری برگزار می‌شود.

یادواره شهدای عشایر رابر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نخستین یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران شهرستان رابر پنجم مهرماه جاری در محل گلزار شهدای دهستان جواران برگزار می‌شود.

دبیر یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این یادواره از سال گذشته کلید خورد و مردم خواستار برگزاری هر چه بهتر این یادواره بودند.

فتحعلی حمزه‌جواران با اشاره به اینکه به دنبال برگزاری یادواره در 26 شهریورماه سال جاری بودیم، ابراز داشت: طی ملاقاتی که با سردار سرلشکر سلیمانی در زمینه برگزاری این یادواره داشتیم، وی پیشنهاد برگزاری این یادواره در هفته دفاع مقدس را داد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی تصریح  کرد: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نیروهای محوری یادواره هستند که در دوران دفاع مقدس هم همراه و حامی رزمندگان بودند.

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: جلسات هماهنگی برای برگزاری یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران با جوانان روستا و همرزمان شهدا برگزار شد.

حمزه‌جواران ابراز داشت: جلسه‌ای با حضور همرزمان شهدا برنامه‌ریزی شد که برنامه به گونه‌ای باشد که جمعیت 6 هزار نفری حضور داشته باشند.

وی از توزیع زندگی‌نامه، خاطرات و یادداشت‌های شهدا در قالب چند نشریه، سی‌دی و بروشور در یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران خبر داد.

حمزه‌جواران ایجاد شمه‌ای از عملیات‌های دوران دفاع مقدس، ایجاد سایت اینترنتی شهدای جواران و ساخت تمثال 17 شهید دهستان جواران به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران نام برد.

وی از ایجاد زیرساخت‌های لازم در دهستان جواران برای برگزاری یادواره شهدا خبر داد و بیان داشت: بلوار شهدای دهستان جواران آماده‌سازی شده، میدان مرکزی روستا هم با عنوان امام حسین (ع) برای افتتاح آماده شده و نامگذاری معابر عمومی به نام 17 شهید جواران شده است.

دبیر یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران عنوان کرد: صادق آهنگران به عنوان مداح در این یادواره حضور دارد.

حمزه‌جواران ابراز داشت: کتاب جواران در حماسه هشت سال دفاع مقدس در یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران رونمایی می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه جنبی با موضوع دفاع مقدس، برپایی غرفه‌هایی در مورد حجاب، لاله‌های سرخ شهادت، جانبازان و نمایش آثار رزمندگان را از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران ذکر کرد.

حمزه‌جواران افزود: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و فداکاری‌ها و یادآوری ایثار رزمندگان در دفاع مقدس، یادآوری اهداف و آرمان شهدا به مردم و عمل به وصایای آنها و حفظ اسلام، انقلاب، ولایت و حفظ حجاب از جمله برنامه‌های یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران است.

وی حفظ و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت برای نسل سوم و چهارم انقلاب و مبارزه با تهاجم فرهنگی و خنثی کردن توطئه دشمنان را از دیگر برنامه‌های این یادواره برشمرد.

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: معرفی شهیدان به عنوان الگوی نمونه برای نسل جوانان از دیگر اهداف یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران است تا جوانان با بهره‌گیری از فرهنگ جبهه و شهادت گامی برای ساختن ایرانی آباد و قدرتمند بردارند.

حمزه‌جواران ابراز داشت: تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا از دیگر اهداف یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران به شمار می‌رود و این یادواره با حفظ و تقویت روحیه حماسی برای نسلی برگزار می‌شود که در جنگ حضور نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران با هدف پیشگیری و مبارزه با رواج غرب‌گرایی و ترویج زندگی به سبک اسلامی برگزار می‌شود.

حمزه‌جواران اظهار داشت: زنده نگه داشتن ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، دشمن‌شناسی، دشمن‌گریزی، بصیرت‌افزایی و هوشیاری مردم از دیگر اهداف برگزاری این یادواره است.

وی ترویج آرمان شهدا بین جوانان و آحاد مردم با هدف جلوگیری از تهاجم فرهنگی را از دیگر اهداف یادواره شهدای دهستان و عشایر جواران برشمرد و عنوان کرد: همزمان با برگزاری این یادواره تشییع شهید گمنام انجام می‌شود.

انتهای پیام/80019/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول