اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز از هفته دفاع مقدس صورت گرفت

برگزاری یادواره شهدای پایگاهی در شهرستان آبیک

یادواره شهدای پایگاهی شهرستان آبیک از سوی حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمة‌الزهرا (س) این شهرستان و پایگاه مقاومت بسیج خواهران ام‌البنین برگزار شد.

برگزاری یادواره شهدای پایگاهی در شهرستان آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، یادواره شهدای پایگاهی شهرستان آبیک با حضور حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی امام جمعه موقت شهر آبیک، رضا اسفندیاری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک، حسن نظافتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک و جمعی از خواهران بسیجی و خانواده‌های معزز شهدا در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری باران برگزار شد.

در آغاز این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم و قرائت سرود ملی، کلیپی از ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سنگرها و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و نیز فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شهدا پخش شد.

حجت‌الاسلام رمضانی امام جمعه موقت شهر آبیک در این مراسم درباره جایگاه شهدا در قرآن کریم، حفظ انقلاب اسلامی و ارزش‌های شهدا سخنانی را ایراد کرد.

در این مراسم در رثای شهدا مقاله و شعر قرائت شد و پرده‌‌خوانی با عنوان «شیرین‌تر از عسل» که در قالب شهادت بود برای حاضران به اجرا درآمد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آبیک در حاشیه این مراسم گفت: مردم و مسئولان می‌توانند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و حرکت در مسیر آنان، دین و حقشان را نسبت به شهدا ادا کنند.

حسن نظافتی با تأکید بر مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدا از سوی آحاد جامعه افزود: تبعیت از ولایت فقیه، وحدت و یکپارچگی، رعایت حجاب از سوی زنان و مردان و اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب امام زمان (عج) بیشترین موضوعاتی بوده که شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان به آنها اشاره و تأکید داشته‌اند.

این مسئول از برگزاری یادواره شهدا در عصر پنج‌شنبه ساعت 15 در گلزار شهدای شهر خاکعلی خبر داد و افزود: بخش بشارایت 48 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای شهدا مداحی کرد.

گفتنی است، خواهران بسیجی شهرستان آبیک در سالن نمایی از سنگرهای هشت سال دفاع مقدس را به نمایش گذاشته بودند که در آن سیم‌خاردار، کلاه‌خود، فانوس، سربندهای قرمز و سبز با نام ائمه(ع)، مین، پلاک، چفیه، کلاشینکف، نارنجک، بمب خوشه‌ای، جعبه مهمات و عکس‌های شهدا در داخل گل‌های شقایق کاغذی به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/77006/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول