اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس:

زنان در دوران دفاع مقدس نقش اساسی ایفا کردند

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: زنان و دختران ایران اسلامی در طول دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان از آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کرده و نقش اساسی در این دوران داشتند.

زنان در دوران دفاع مقدس نقش اساسی ایفا کردند

فاطمه رهبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: مبارزات انقلابی ملت ایران در دوران ستمشاهی که منجر به سرنگونی حکومتی دست‌نشانده و سرسپرده غربی‌ها شد، دارای ابعاد متعدد و متخلف است.

وی تصریح کرد: همان طور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید فرمودند، مردان مبارز ما در دامان مادران ولایی تربیت یافته و این مادران فرزندان و همسران خود را در طول دوران مبارزات انقلابی حمایت می‌کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: همین تاثیرگذاری را ما در دوران دفاع مقدس شاهد هستیم و زنان ایرانی در طول جنگ تحمیلی حتی یک لحظه از فکر دفاع از آرمان‌ها و مقدسات خود غافل نماندند.

رهبر تاکید کرد: همان طور که بزرگان انقلاب از جمله امام خمینی (ره) و رهبری عظیم‌الشان تاکید فرمودند، در دوران دفاع مقدس نقش زنان ما به تربیت مردان محدود نبود و تاثیرگذاری زنان ایرانی فراتر از این حد است.

وی بیان داشت: در حال حاضر محققان، پژوهشگران و دانشگاهیان باید در مورد فعالیت زنان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس تحقیقات و پژوهش‌های گسترده‌ای انجام داده و رشادت‌های بانوان مسلمان ایرانی را ثبت و ضبط کنند تا به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان جنگ‌ تحمیلی، زنان مسلمان ایرانی در پشت جبهه‌ها حضوری فعال و تاثیرگذار داشته و از سوی دیگر وظایف مهمی از جمله پرستاری از جانبازان را در درون جبهه‌ها بر عهده داشتند.

رهبر گفت: حتی در مقاطعی از جنگ شاهد بودیم که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمان جهاد داده و در آن دوران هزاران نفر از زنان و دختران مسلمان به پادگان‌ها مراجعه و آمادگی خود را برای حضور در جبهه‌ها اعلام کردند.

وی افزود: اگر چه در طول جنگ نیازی به حضور فیزیکی زنان نشد و مردان ما با اقتدار از آرمان‌های اسلام و انقلاب دفاع کردند، اما نمی‌توان از کنار دفاع زنان و دختران ساکن شهرها، روستاها و مناطق مرزی و مناطقی مانند خرمشهر که تحت اشغال دشمن قرار گرفت، به سادگی عبور کرد.

رهبر در پایان گفت: اگر چه نقش زنان در دفاع مقدس توسط بخش‌های مختلف و محققان و پژوهشگران مورد بررسی و کاوش قرار گرفته، اما برای اطلاع‌ صحیح آیندگان و نسل‌های بعدی از ایثار و فداکاری زنان و دختران در طول دوران دفاع مقدس، لازم است که در این حوزه تحقیقاتی و پژوهش‌های بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول