اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

جوان شیعه باید توان دفاع از هویت مذهب خود را داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه شیعه مستدل‌ترین مذهب از دین اسلام است، گفت: جوان شیعه باید بتواند با استدلال‌های منطقی و دینی، از هویت و مذهب خود دفاع کند.

جوان شیعه باید توان دفاع از هویت مذهب خود را داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، صبح امروز در دومین نشست اعضای نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در یزد اظهار داشت: نص صریح قرآن بر اطاعت از خدا و پیامبر خدا و اجتناب از آوردن اجتهاد و اما و اگر در مقابل قول و گفته پیامبر (ص) تاکید داشته اما مذاهب و گروه‌های منشعب شده از دین اسلام، از این دستور تخطی کرده و مصلحت‌اندیشی کردند.

وی افزود: مسئله غدیر، دستور خدا و پیامبر (ص) بود و حدیث متواتر و حتی مورد قبول علمای اهل سنت در این زمینه وجود دارد و بیش از 100 روایت قوی در تایید واقعه غدیر موجود است اما باز هم نفی شد.

ناصری تاکید کرد: شیعیان تنها گروهی بودند که اطاعت خدا و رسول خدا (ص) را در این زمینه کردند و در مقابل آن دچار تخطی و مصلحت‌سنجی نشدند و این قابل پنهان کردن نیست.

وی تصریح کرد: ده‌ها استدلال دیگر بر حق بودن واقعه غدیر و هویت اصیل شیعه وجود دارد اما متاسفانه به دلیل القائاتی که شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌ها صورت گرفته و تاثیرگذاری که آنها داشته‌اند، اکنون جوان شیعه کمتر می‌تواند از هویتش دفاع کند.

ناصری خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل مهاجرت بی‌رویه اتباع بیگانه به ویژه افاغنه به استان یزد، 180 هزار اهل سنت در این استان داریم که برخی از آنها در صدد تغییر تفکر و عقیده جوانان ما برآمده‌اند و برخی جوانان ما حتی در برابر آنها نتوانسته‌اند از هویت خود دفاع کنند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی مسئولان باید اصل مسئله غدیر را برای جوانان ما بسیار روشن و شفاف تشریح و واقعه غدیر را تبیین کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با این هجمه رسانه‌ای که در مورد شیعیان وجود دارد، باید شیوه تبیین واقعه غدیر تغییر کند.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه باید در مناظره‌هایی که در این زمینه می‌شود، از شاخ و برگ دادن به موضوع پرهیز شود تا بتوان اصل واقعه غدیر را تشریح و مستدل بودن آن را تبیین کرد.

ناصری همچنین یادآور شد: عده‌ای نیز گمان می‌کنند صرف خواندن و حفظ کردن خطبه غدیر می‌تواند به تبیین این واقعه کمک کند اما اینطور نیست، قرائت و حفظ خطبه غدیر برای ماندگار شدن آن خوب است اما این خطبه به دلیل زبانی که دارد، برای جوانان ما مبهم است و باید در کنار خطبه‌خوانی، اقدامات دیگری نیز انجام شود.

وی تصریح کرد: اکنون ذهن جوانان در دنیا در مورد شیعه و اسلام و یک ذهن آشفته است و این ناشی از اقداماتی است که رسانه‌های بیگانه انجام داده‌اند بنابراین ما نیز باید طرح و برنامه خوب، قابل اجرا و موثر ارائه دهیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مسئله غدیر باید در مسائل اساسی زندگی ما وارد شود نه اینکه این مسئله در زندگی ما آنقدر به حاشیه برود که یک جوان دانشجو نتواند واقعه غدیر را تحلیل کند.

وی تصریح کرد: ما پیروی خدا، پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) را کردیم و این موضوعی است که باید با اقتدار از آن یاد کنیم و حداقل بتوانیم برای جوانان داخل کشور خودمان، این مسئله را روشن کنیم.

ناصری از اعضای ستاد بنیاد غدیر در استان یزد خواست تا با مسئولان، جوانان، اساتید دانشگاه و افراد تاثیرگذار جامعه بیش از پیش در ارتباط باشند و تبیین این واقعه را ابتدا از آنها آغاز کنند.

وی یادآور شد: اساتید دانشگاهی در مورد واقعه غدیر باید آنقدر آگاهی داشته باشند تا بتوانند جوانان را توجیه کنند.

وی همچنین تاکید کرد: در کتب درسی ما نیز باید به طور مفصل‌تری به مسئله غدیر پرداخته شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: اکنون در دنیا به نام اسلام، افراط و تفریط‌ها و تخلفاتی می‌شود که این تخلفات سبب دلزدگی مردم دنیا از اسلام شده است.

وی تصریح کرد: این افراط و تفریط ها به این دلیل انجام می‌شود که اهل سنت رهبر و الگو ندارد به عنوان مثال در کشور سوریه اکنون برای هر موضوعی هزار و یک فتوای مختلف صادر می‌شود و این امر سبب تندروی یا کندروی در مسائل شده که اینها به نام اسلام تمام می‌شود.

ناصری تاکید کرد: اهل سنت کسی را برای الگو قرار دادن ندارند، آنها از چه کسی می‌خواهند الگو بگیرند؟ از یزید، معاویه، حجاج بن یوسف، هارون، مامون و ... ؟ اینها همه جنایتکاران تاریخند.

در این نشست هر یک از اعضای نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد طرح‌ها و برنامه‌های خود در مورد تبیین واقعه غدیر را ارائه دادند.

انتهای پیام/2464/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول