اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه‌های علمیه همدان:

شیعه با حضور در صحنه حافظ شعائر اسلامی باشد

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه همدان گفت: امروز وهابیت به دنبال نابود کردن شعائر اسلامی در جهان است پس باید با حضور مداوم خود در صحنه مانع از تحقق این ترفند شویم.

شیعه با حضور در صحنه حافظ شعائر اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه همدان اظهار داشت: از مهم‌ترین موضوعاتی که امام رضا(ع) در طول دوران امامت خود تلاش کرد تا آن را در جامعه جا بیندازد مسئله امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه مسئله امامت و ولایت یک مسئله حاشیه‌ای نیست، گفت: این بحث بسیار مهمی است که با وجود شیعه عجین شده است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه همدان تصریح کرد: امام رضا (ع) تلاش کرد تا این مسئله را به مردم بفهماند که پذیرش امامت بدون ولایت امکانپذیر نیست.

وی گفت: انسان در راه ولایت دو راه بیشتر ندارد، نخستین راه این است که ولایت الهی را بپذیرد و دومین راه انسان در راه ولایت پیروی از طاغوت است که این به انتخاب فرد برمی‌گردد.

فاطمی‌پور ابراز داشت: مسئله امامت در کنار ولایت بحثی است که از طرف خدا آمده و امام رضا(ع) بسیار تلاش کرد تا در این راستا روشنگری کند و شبهات موجود در آن فضای خفقان و غبارآلود را پاک کند.

وی به تلاش‌های امام رضا(ع) در مبارزه با جعل‌کنندگان حدیث امامان معصوم اشاره کرد و افزود: بزرگترین جاعلان کسانی بودند که با جعل حدیث و انتساب آن به معصومین(ع)، به دشمنان امامان ناسزا گفته بودند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه استان همدان اذعان کرد: امروز یکی از ذهنیت‌های نادرستی که وهابیت نسبت به تشیع دارد از همین حدیث‌های جعلی است که دشنام و فحش به آن وارد شده است.

 

وی با اشاره به میزبانی همدان در استقبال از پرچم امام رضا(ع) گفت: امیدواریم استقبال‌ها از خدام امام رضا(ع) و پرچم ایشان پرشورتر از همیشه باشد.

فاطمی‌پور ابراز داشت: امروز وهابیت به دنبال نابود کردن شعائر اسلامی در جهان است پس باید با حضور مداوم خود در صحنه مانع از تحقق این ترفند شویم.

انتهای پیالم/89007/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول