اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دماوند:

امامزادگان تفکر شیعه را در ایران حاکم کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: امامزادگان تفکر شیعه را در ایران حاکم کردند؛ بنابراین به واسطه روح بزرگ و معنوی این بزرگواران می‏توان در راستای ادامه راه الهی از آنها مدد و یاری طلبید.

امامزادگان تفکر شیعه را در ایران حاکم کردند

حجت‏الاسلام مهدی زینعلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران با بیان اینکه تکریم امامزاده‏ها اقدامی مؤثر در ماندگاری دین است، افزود: امامزادگان از سلاله پاک ائمه ‏اطهار (ع) و مایه خیر و برکت در کشورمان هستند؛ بنابراین این اماکن متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و تبلیغی روش و سیره زندگانی اهل بیت (ع) به شمار می‏روند.

وی ادامه داد: بر اساس دستورات اسلام، هدایت و رسیدن به سعادت و کمال میسر نمی‏شود مگر در سایه توسل به رسول گرامی اسلام (ص) و اهل بیت مکرم ایشان و این بسیار مهم است.

زینعلی اضافه کرد: دشمنان اسلام برای لطمه زدن به دین همیشه در راستای قطع‏ کردن ارتباط مسلمانان با اهل بیت (ع) و امامزاده‏ها در تلاش بوده و هستند و در حال حاضر نیز با ترویج افکار ناپسند در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نمی‏کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با اشاره به فرمایشات آیت‏الله جوادی‏آملی، مرجع عالی‏قدر جهان تشیع مبنی بر اینکه «شیعیان بلاد ما، مدیون امامزادگان هستند»، گفت: این بزرگواران تفکر شیعه را در ایران حاکم کردند؛ بنابراین به واسطه روح بزرگ و معنوی این امامزادگان می‏توان در راستای ادامه راه الهی از آنها مدد و یاری طلبید.

وی با بیان اینکه از دیرباز مردم در احیا و آبادانی امامزاده‏ها نقش فعالی داشتند، افزود: احیا و بازسازی امامزاده‏ها امری خداپسندانه است که با کمک‏های مردمی، خیران و نیکوکاران امکان‏پذیر می‏شود.

زینعلی عنوان کرد: با توجه به این باور که اهل بیت (ع)، امامزادگان و اولیای الهی نزد خداوند متعال دارای جایگاه و حرمت خاصی هستند، هر قدمی در راه آبادانی و توسعه اماکن مذهبی و امامزاده‏ها برداشته شود، آثار و برکات فراوانی را در زندگی افراد در پی خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، شهرستان دماوند دارای 38 امامزاده و زیارتگاه است که از این تعداد، 17 بقعه فعال و مابقی به دلیل عدم دسترسی کمتر فعالیت دارند.

انتهای پیام/2568/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول