اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد خبر داد

کشت 2 هزار هکتار سیب‌زمینی در شهرستان عنبرآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: بیش از 2 هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان زیر کشت محصول سیب‌زمینی می‌رود.

کشت 2 هزار هکتار سیب‌زمینی در شهرستان عنبرآباد

عنایت سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در عنبرآباد با بیان اینکه امسال در این شهرستان بیش از 2 هزار و 200 هکتار محصول سیب‌زمینی کشت می‌شود، اظهار کرد: سطح ابلاغی به مدیریت جهاد کشاورزی یک‌هزار و 450 هکتار طرح استمرار و 800 هکتار طرح عادی است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از دی‌ماه امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه بیش از 60 هزار تن محصول سیب‌زمینی عنبرآباد وارد بازارهای داخلی و خارجی شود، ادامه داد: اگر با حوادث غیرمترقبه از جمله سرما، تگرگ و ... مواجه نشویم این میزان برداشت خواهد شد.

سالاری تصریح کرد: بیش از 90 درصد از اراضی زراعی سیب‌زمینی به آبیاری نوین تحت فشار مجهز هستند و تنها 10 درصد به صورت غرقابی آبیاری می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید مسئولان ذی‌ربط تنظیم بازار باید برای فروش این محصول اقدامات لازم را انجام دهند تا کشاورزان متضرر نشوند.

سالاری با تأکید بر اینکه کشاورزان باید از کشت بی‌رویه و بدون هماهنگی با مراکز جهاد کشاورزی خودداری کنند، خاطر نشان کرد: در زمینه تامین کودهای مورد نیاز تمهیدات لازم توسط وزارت جهاد کشاورزی اندیشیده شده است و با کمبود کود در منطقه مواجه نیستیم.

وی گفت: کشاورزان باید برای بیمه محصولات کشاورزی خود اقدامات لازم را انجام دهند تا در مواقع وقوع حوداث غیرمترقبه پشتوانه مالی داشته باشند.

انتهای پیام/80005/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول