اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان سمنان خبر داد

پیش‌بینی تولید 70 هزار تن سیب‏‌زمینی در استان سمنان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برآورد برداشت 72 هزار تن سیب‏‌زمینی از مزارع زیرکشت این محصول در استان سمنان در سال جاری خبر داد.

پیش‌بینی تولید 70 هزار تن سیب‏‌زمینی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، سید امیر رضوی امروز گفت: 3 هزار و 600 هکتار از اراضی استان سمنان به کشت ارقام مختلف سیب‌‏زمینی شامل: اگریا، باراکا، سانته، سانتینا، بورن و استامبولی اختصاص یافته است که پیش‌‏بینی می‏شود به طور میانگین حدود 20 تن محصول از هر هکتار زیرکشت برداشت شود.

وی افزود: شهرستان شاهرود با 2 هزار و 500 هکتار بیش‌ترین سطح زیرکشت سیب‏‌زمینی استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

رضوی ادامه داد: در شهرستان دامغان 800 هکتار و مهدی‌شهر 90 هکتار سیب‌‏زمینی کشت شده و مابقی کشت در سایر شهرستان‏‌هاست.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: کار کشت سیب‌‏زمینی امسال از اواخر اردیبهشت ماه شروع شد و تا اواسط تیر ماه به پایان رسید؛ عملیات برداشت هم از اوایل مهر ماه شروع می‏شود و تا اواسط آبان ماه به پایان می‏رسد.

رضوی درباره عوامل مؤثر در افزایش کمی و کیفی این محصول گفت: مدیریت صحیح مزارع با مبارزه به موقع با آفات و امراض و تغذیه مناسب از عوامل مهم در این زمینه است که به همین منظور برای کشت سیب‌‏زمینی 250 کیلوگرم کود در هر هکتار توصیه و تأمین شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان سمنان ادامه داد: همچنین زمان برداشت و مدیریت صحیح در به‏ کارگیری ادوات برداشت هم در سلامت محصول و افزایش زمان انبارداری بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/2249/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول