اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‏بینند‌

فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‏بینند‌، ایستادگی آنها نشستگان تاریخ را به قیام وا می‏دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.

فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‏بینند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، هفته دفاع مقدس یادآور خون‏های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد، فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‏بینند.

وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن معامله نمی‏کنند، ایستادگی آنها نشستگان تاریخ را به قیام وا می‏دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.

سال‏های عشق و عطش

خدایا‌؛ آن سال‏ها رفتند، سال‏های زلال مهربانی، سال‏های سجود و صعود، سال‏های اوج شهادت و شجاعت مادران شهید، سال‏های سنگرهای سوز و گداز، سال‏های خوش «دوکوهه»، سال‏های بی‏قراری و انتظار، دریغا که سال‏های عشق و عطش گذشت.

دفاع مقدس و انگیزه ما

مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با‌انگیزه‏های دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز به پاخاست و صحنه‏های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گذاشت، انگیزه حضور مردم ما دینی، عقیدتی و ملی بود.

دفاع ما نبردی تماماً شرافتمندانه بود و به همین دلیل حاضر نشدیم مقررات انسانی و اسلامی را در این جنگ زیر پا بگذاریم.

جبهه، مدرسه‏ ‌عشق

چهره‏ای شاد و نورانی داشت، خوب که نگاهش می‏کردی می‏توانستی آثار خستگی را در صورتش ببینی، اما چشمانش تو را بیشتر مجذوب خود می‏کرد، لباس خاکی، ساده و تمیزی بر تن داشت، 17 ساله نشان می‏داد، لاغر و باریک‌اندام بود و در چهره‏اش مظلومیتی غریب موج می‏زد، اصلاً به او نمی‏آمد که مرد جنگ و جبهه باشد، اما نگاهش می‏گفت: «جبهه بزرگ و کوچک نمی‏شناسد، عشق می‏شناسد».

به او می‏گویم: «چرا به مدرسه نرفتی» با اخم نگاهم می‏کند و جواب می‏دهد: «جبهه خود مدرسه است، آن هم مدرسه عشق و ایثار، مدرسه‏ای که انسان کامل پرورش می‏دهد»، بعد لبخندی می‏زند، لبخندش سراسر معنا بود، سال‏ها بعد مادرش عکسش را نشانم داد و گفت: «در کربلای پنج کربلایی شد …».

دلتنگ روزهای خدایی

دلم برای جبهه تنگ شده، روزهایی که خدا نزدیک بود، آن روزها که صدای توپ و تفنگ در هم پیچیده بود و نوای یا‌زهرا (س‌) و یا‌ حسین (ع‌) شهر را پر کرده بود، دلم برای غروب‏های شلمچه، موج‏های خروشان اروند، دوکوهه و حسینیه حاج همت تنگ شده.

دلم هوای نماز مسجد جامع خرمشهر کرده، کاش دوباره در زمین صبحگاهی می‏نشستیم پای دعای «عهد» بچه‏ها.

دلم هوای ایستگاه صلواتی با آن چای همیشه جوش خورده‏اش کرده، دلم برای همه چیز جبهه و جنگ تنگ شده، از شهر و حصارهای بلندش خسته‏ام، خدایا دلم تنگ روزهای خدایی است.

پشت هیاهوی شهر

پشت هیاهوی شهر، پشت این حجم سیاه بی‏اعتنایی، پشت این تراکم خودبینی و خودخواهی، پشت این تزویرها و تظاهرها، سنگرهایی بود پر از سجاده‏های سبز و فرصت‏های آبی با فرش‌هایی از آسمان، هوایی آکنده از اخلاق و صمیمیت، خلوت‏هایی که پوشیده از آفتاب بود و سرشار از خدا و عشق، لبریز از آئینه بود و آرامش، وقت‏هایی که می‏شد زانو به زانوی عشق نشست و با خدا صحبت کرد.

ماه‏ها و سال‏هایی که دور از خود می‏توانستی با سر انگشتان دعا حیات را لمس کنی، با تمام دلت در فضای شفاف گل‏ها بنشینی، شیرینی پرواز را بنوشی و حضور خدا را ادراک کنی.

آن روزها و آن سال‏های خوب کجاست، شب‏هایی که همگی شب قدر بود … .

خدایا ما را شرمنده شهیدانمان قرار مده و عاقبت‌ همه ما را در این دنیای وانصفا به خیر بفرما‌، «اللهم عجل لولیک الفرج».‌

‌‌در سوگ شهیدان

رفتند عاشقان خدا از دیار ما

از حد خود گذشت غم بی‏شمار ما

دلهایمان به همره این کاروان برفت

در ره بماند دیده امیدوار ما

یک عده یافتند مقصد و مقصود خویش

واحسرتا به سر نرسید انتظار ما

عمری پی وصال دویدیم و عاقبت

اندر فراق سوخت دل داغدار ما

یاران ز قید و بند علایق رها شدند

ماندیم و خاطرات کهن در کنار ما

افسوس روزگار شهادت به سر رسید

سوز و گداز و آه و فغان شد نثار ما

دیگر تمام قافله‏‌ها کوچ کرده‏اند

برجای مانده است تن زخمدار ما

.....................................

یادداشت از حسین بخشی

.....................................

انتهای پیام/80022/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول