اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب مدال‌های رنگارنگ

بانوان قمی در مسابقات سبک وادوریو کاراته کشور درخشیدند

تیم کاراته بانوان استان قم با درخشش در پیکارهای کاراته قهرمانی سبک وادوریو بانوان کشور موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ از اوزان و رده‌های سنی مختلف این مسابقات شد.

بانوان قمی در مسابقات سبک وادوریو کاراته کشور درخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی کاراته بانوان کشور در سبک وادوریو با شرکت 343 کاراته کا در قالب 11 تیم به میزبانی قم در خانه کاراته مجموعه ورزشی راحله قم به انجام رسید و بانوان شایسته کاراته استان قم با درخشش در اوزان و رده‌های سنی مختلف سرانجام در بین استان‌های موفق این دوره از پیکارها قرار گرفتند.

در این مسابقات علاوه بر تیم کاراته بانوان سبک وادوریو قم، نمایندگان استان‌های تهران، توابع تهران، البرز، قزوین، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مرکزی، کردستان، مازندران و گیلان نیز حضور داشتند و در نتیجه تیم‌های کاراته مازندران، هیئت کاراته استان قم و هیئت کاراته کردستان در بخش تیمی به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم جای گرفتند.

در بخش کاتای انفرادی و در اجرای کاتای رده سنی 11 تا 13 سال نخستین مدال تیم کاراته بانوان سبک وادوریو قم به دست آمد و طی آن فاطمه دیانت توانست بعد از عاطفه زارعی پاک از تهران در جایگاه دوم ایستاده و بدین ترتیب صاحب نشان نقره این مسابقات شود، ضمن اینکه مریم میرتبار از مازندران و عارفه قلندران از خراسان رضوی در رده‌های بعدی ایستادند.

در کاتای انفرادی رده سنی 14 و 15 سال نیز یک مدال خوشرنگ نصیب تیم کاراته بانوان قم شد و طی آن فهیمه محمودی از قم بالاتر از دیگر رقبا در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد، در این وزن بیتا ساعدپناه از کردستان نایب قهرمان شد و نقره گرفت، ضمن اینکه زهرا ربوشه و زهرا ترشیزی از خراسان رضوی مشترکا سوم شدند.

در بین کاراته کاهای دارای کمربند قهوه‌ای – مشکی و در رده سنی 11 تا 13 سال زهرا نقدی از قم به مقام نخست دست یافت و قهرمان شد، در این وزن هانیه صادق پور از تهران در جایگاه دوم قرار گرفت و مقام سوم مشترک به محدثه عصمت طلب از گیلان و آیدا ساعد موچشی از کردستان رسید.

اما در اجرای رقابت‌های بخش کاتای تیمی رده سنی 15 سال و به پایین تیم تهران (الف) متشکل از الهه معقولی، زینب مقدسی و هانیه صادق پور در جایگاه نخست قرار گرفت در حالی که تیم بانوان قم با ترکیب فهیمه محمودی، فاطمه دیانت و سپیده رضائیان موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد و تیم قزوین با ترکیب زهرا شجاعی، ستایش شعبانی و ستایش شفیعی همراه با گیلان که در ترکیب خود زهرا ابراهیمی، محدثه عصمت طلب و سارا فلاح را داشت به مقام سوم مشترک دست یافتند.

در اجرای کاتای تیمی رده سنی 16 سال و به بالا کردستان در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد، عنوان نایب قهرمانی به تیم بانوان استان قزوین رسید و تیم قم با ترکیب مریم نصرالله، آناهیتا حائقی و فاطمه سرخیل توانست در کنار تیم گیلان مقام سوم مشترک را به دست بیاورد. در بخش کومیته انفرادی و در رده سنی 10 سال و به پایین مائده دزفولیان از قم به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب نشان نقره شد، ضمن اینکه در رقابت‌های کومیته انفرادی رده سنی11 تا 15 سال ریحانه شمس اللهی در وزن منهای 30 کیلوگرم صاحب نشان برنز شد.

در وزن منهای 42 کیلوگرم فاطمه دیانت از تیم قم بعد از فاطمه زهرا نعمتی از مازندران و الهه معقولی از تهران در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست پیدا کرد، ضمن اینکه در وزن منهای 50 کیلوگرم نرجس رضایی صاحب نشان طلا شد و در همین وزن فاطمه افتخاری از قم به مدال برنز قناعت کرد.

در وزن به اضافه 50 کیلوگرم زهرا عظیمی به مدال برنز دست یافت، در وزن منهای 53 کیلوگرم رده سنی 16 سال به بالا اسماء الجیشی از قم قهرمان شد، در وزن منهای 60 کیلوگرم شکیبا میرزابابایی از قم نایب قهرمان شد و زهرا حاج سلطانی به مدال برنز دست یافت، ضمن اینکه در وزن منهای 68 کیلوگرم طاهره حیدری با کسب مقام قهرمانی صاحب نشان طلا شد. و آخرین مدال قم در وزن به اضافه 68 کیلوگرم نیز رنگ برنزی داشت و توسط زهرا غلامیان به دست آمد.

انتهای پیام/2258/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول