اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر مطرح کرد

بوشهر کوتاه‌ترین مسیر اتصال کشورهای حوزه خلیج فارس با خاورمیانه

استاندار بوشهر گفت: این استان با داشتن جایگاه ویژه اقتصادی و داشتن طولانی‌ترین مرزآبی با خلیج فارس می‌تواند کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال کشورهای حوزه خلیج فارس با کشورهای خاورمیانه باشد.

بوشهر کوتاه‌ترین مسیر اتصال کشورهای حوزه خلیج فارس با خاورمیانه

‌به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند امشب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نظارت بر گمرکات استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: از خداوند متعال خواهانیم که فضای معنوی جامعه را به فضای دوران دفاع مقدس که همراه با صفا، صمیمیت، عشق به خدا و خدمت خالصانه به مردم و جامعه بود، سوق دهد.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری در کشور جمهوری اسلامی ایران مهم و سنگین است، افزود: مدیریت در کشور چون در قبال شهدا، مردم و جامعه مسئول هستیم باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا پس از تحویل مسئولیت، یادگار ارزشمند خدمت‌گزاری باقی بماند؛ درغیر اینصورت هم به خودمان و هم به جامعه ضرر وارد کرده‌ایم.

استاندار بوشهر، جایگاه تجارت در استان بوشهر را مهم و منحصر به‌فرد دانست و ادامه داد: استان بوشهر با داشتن جایگاه ویژه تجارت در کشور می‌تواند اتصال منطقه خاورمیانه به کشورهای حوزه خلیج فارس را برقرار کند.

حسنوند با اشاره به اینکه جایگاه تجارت استان بوشهر از یک قرن پیش، اتصال منطقه خلیج فارس به حوزه خاورمیانه بوده است، عنوان کرد: با شرایط و قابلیت‌هایی که این استان دارد حتما با کار و تلاش شبانه‌روزی می‌تواند به جایگاه اصلی خود دست یابد.

وی با اشاره به حذف برخی از سخت‌گیری‌ها در امر تجارت در استان بوشهر، اذعان داشت: ما باید مرز قاچاق و تجارت را از هم تفکیک کنیم؛ متأسفانه در استان بوشهر به بهانه مبارزه با قاچاق کالا با یک سری سخت‌گیری‌ها، تجارت و معیشت مردم به‌خطر افتاده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر با داشتن طولانی‌ترین مرز آبی با کشورهای حوزه خلیج فارس باید تأمین‌کننده ارزاق عمومی کشور باشد، گفت: مردم استان بوشهر که مرزدار واقعی و ولایت‌مدار واقعی هستند با داشتن طولانی‌ترین مرز آبی، نباید برای تأمین برخی ارزاق و اجناس در سختی بسر ببرند.

حسنوند تأکید کرد: این استان باید ضمن تأمین مایحتاج خود به قیمت ارزان تأمین‌کننده کالاهای اساسی دیگر مناطق کشور باشد.

وی بر ایجاد تحول جدی در بخش اقتصادی استان بوشهر تأکید کرد و ابراز داشت: استان بوشهر با داشتن درآمدهای لازم در بخش‌های اقتصادی نباید متکی به بودجه دولتی باشد.

استاندار بوشهر بر عملی کردن تأمین بودجه استان بوشهر از محل درآمدهای استانی تأکید کرد و افزود: این مهم نباید در حاشیه قرار بگیرد بلکه باید بطور جد در دستور کار قرار گیرد که لازم است برخی از مسئولان برای عملی کردن این طرح تلاش بیشتری کنند.

حسنوند با اشاره به اینکه استان بوشهر تنها از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی سال گذشته دو هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد، اضافه کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی با همکاری دولت و مجلس بخشی از این درآمدهای استانی به استان بوشهر برگردد تا در جهت توسعه استان سرمایه گذاری شود.

وی همچنین بیان داشت: استان بوشهر با داشتن جایگاه ویژه اقتصادی و داشتن طولانی‌ترین مرز آبی با خلیج فارس، می‌تواند کوتاه‌ترین مسیر برای اتصال کشورهای حوزه خلیج فارس با کشورهای خاورمیانه باشد.

استاندار بوشهر در پایان از خدمات ابوالفضل اکبرپور در مدت تصدی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر قدردانی کرد و برای احمد پورحیدر، مسئول جدید این پست آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/66006/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول