اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

جنوب کرمان 67 درصد تولیدات کشاورزی و دامی استان را تامین می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این منطقه با سطح زیر کشت 242 هزار هکتار حدود 67 درصد از تولید محصولات کشاورزی و دامی استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

جنوب کرمان 67 درصد تولیدات کشاورزی و دامی استان را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مجید درینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندی‌های کشاورزی منطقه جنوب کرمان اظهار کرد: تولید بیش از 4 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی ظرفیت مهم این منطقه است.

وی افزود: این ظرفیت شامل 85 گونه محصول زراعی و باغی با کیفیت مطلوب و زمینه مساعد برای افزایش سطح زیرکشت به 580 هزار هکتار و رسیدن حجم تولید در افق 1400 به بیش از سه برابر وضعیت موجود بوده که در کمتر جایی از کشور فراهم است.

درینی تصریح کرد: این منطقه با سطح زیرکشت حدود 242 هزار هکتار حدود 67 درصد از تولید محصولات کشاورزی و دامی استان و حدود چهار درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده و به تنهایی در 10 محصول کشاورزی رتبه نخست تا سوم تولید و سطح زیر کشت کشور را داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطر نشان کرد: مزیت مهم و مطرح محصولات جنوب کرمان به ویژه مرکبات و خرما سالم بودن آنها است.

درینی گفت: تلاش گسترده حوزه معاونت بهبود تولیدات گیاهی این سازمان در راستای تحقق برنامه پنجم توسعه در این زمینه با کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی، توسعه مبارزه تلفیقی با آفات و مبارزه بیولوژیک این منطقه را از پیشگامان تولیدات ارگانیک در خاورمیانه قرار داده است.

انتهای پیام/80002/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول