اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

شعر و ادب ایران با نام شهریار در اذهان تداعی می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: قرین شدن روز ملی شعر و ادب با روز وفات استاد شهریار، شعر و ادب ایران را با نام شهریار در اذهان تداعی می‌کند.

شعر و ادب ایران با نام شهریار در اذهان تداعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در آیین گرامیداشت روز ملی شعر و ادب و مقام ادبی استاد سیدمحمدحسین شهریار در تبریز اظهار داشت: اشعار شهریار مرزهای جغرافیایی را در هم شکسته و حتی در بیرون از مرزهای ایران اسلامی طرفداران بسیاری را پیدا کرده است چرا که شهریار زبان گویای مردم ایران بود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: شهریار، در واقع زبان گویای ارزش‌ها، آرمان‌ها و باورهای ملت ایران بود و با خلق سروده‌هایی که از عمق جان و دل بود تاثیری شگرف در ادبیات ایران زمین داشته است.

علیرضابیگی گفت: استاد شهریار شاعری بزرگ و نام آور است که جایگاهی رفیع در فرهنگ و ادب ایران زمین دارد و قرین شدن روز ملی شعر و ادب با روز وفات استاد شهریار، شعر و ادب ایران را با نام شهریار در اذهان تداعی می‌کند.

وی عشق به میهن و مادر را از شاخصه‌های شعر شهریار عنوان کرد و گفت: کوه "حیدربابا" که شهریار منظومه‌ِ خود را به نام آن نامگذاری کرده است تنها نه یک کوه که نمادی از عشق به مام میهن است.

وی گفت: برگزاری کنگره‌هایی با محوریت فرهیختگان شعر و ادب باید باعث ایجاد نگرشی نو و عمیق به شخصیت این مفاخر گردد.

براساس این گزارش؛ آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و استاد شهریار بیست و هشتم شهریورماه جاری و با حضور اساتید برجسته شعر و ادب کشور در مجتمع سینمایی تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/60002/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول