اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد کردستان خبر داد

حمایت کمیته امداد از 1038 بیمار صعب‌العلاج در کردستان/پرداخت 95 درصد هزینه‌های بیمارستانی

رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کردستان از حمایت این نهاد از یک‌هزار و 38 بیمار صعب‌العلاج در استان خبر داد.

حمایت کمیته امداد از 1038 بیمار صعب‌العلاج در کردستان/پرداخت 95 درصد هزینه‌های بیمارستانی

فرخ ذره‌بینان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس از سنندج، حمایت بیماران صعب‌العلاج و خاص را از جمله خدمات امداد به جامعه هدف در سطح استان عنوان و اظهار کرد: کمیته امداد کردستان در حال حاضر از یک‌هزار و 38  نفر بیماران صعب‌العلاج و 137 بیمار خاص حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه سهم پرداختی بیماران بعنوان فرانشیز بستری بیمارستانی از 10 درصد به 5 درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: کمیته امداد  95 درصد هزینه صورتحساب بیمارستانی مددجویان را بعد از کارشناسی پرداخت می‌کند.

به گفته رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کردستان، سهم کمیته امداد در زمینه ویزیت پزشکان خانواده 100 درصد تعرفه بخش دولتی است به همین دلیل حداکثر فرانشیز پرداختی بیماران 30 هزار ریال تعیین شده است.

ذره‌بینان تصریح کرد: سهم امداد در مورد ویزیت پزشکان متخصص و فوق تخصص نیز  100 درصد تعرفه بخش دولتی است به همین دلیل بیماران فقط مابه ‌التفاوت بخش خصوصی با دولتی را پرداخت می‌کنند.

به گفته وی، سقف تعهد خدمات سنگ شکن، پرتو درمانی و شیمی درمانی مورد تعهد بیمه بر اساس پروتکل‌های درمانی 100 در صد تعرفه بخش دولتی در موارد سرپایی و 95 درصد بستری است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که صرفاً برای دریافت فوریت‌های پزشکی به مراکز اورژانس طرف قرار داد مراجعه می‌کنند و پرونده تحت نظر کمتر از 6 ساعت تشکیل می‌دهند تا سقف یک میلیون ریال الزامی برای دریافت معرفی نامه بیمارستانی و تأیید ناظر ندارند ومی‌توانند با ارائه کارت بیمه معتبر و تحویل تصویر آن با  پرداخت فرانشیز طبق ضوابط ترخیص شوند.

وی سقف تعهد پروتز دست دندان کامل را 3 میلیون ریال هر ده سال یکبار ، نیم دست یک‌میلیون 800 هزار ریال ، سمعک 5 میلیون ریال و عینک و شیشه 600 هزار ریال و فرم 200 هزار ریال هر پنج سال یکبار و هدیه خرید کلیه را 50 میلیون ریال یکبار در طول عمر شخص عنوان کرد.

رئیس اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کردستان با بیان اینکه میزان مساعدت هزینه پمپ دسفرال بیماران تالاسمی دارای بیمه مکمل را 5 میلیون ریال و هر سه سال یکبار عنوان کرد و افزود: هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر در منزل نیز تا سقف 800 هزار ریال در ماه است.

به گفته وی، سقف مساعدت هزینه‌های جانبی بیماران خاص دیالیزی و ام‌اس زیرپوشش این نهاد 20 میلیون ریال و تالاسمی و پیوند کلیه و هموفیلی 10 میلیون ریال و صعب‌العلاج 70 میلیون ریال در سال است.

انتهای پیام/79016/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول