اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال عرصه قرآنی کشور:

ضعف در اطلاع‌رسانی درباره رزمندگان دفاع مقدس باعث الگو شدن جومونگ‌ها شده است

فعال عرصه قرآنی کشور گفت: ضعف در اطلاع‌رسانی درباره رزمندگان دفاع مقدس باعث الگو شدن جومونگ‌ها شده است.

ضعف در اطلاع‌رسانی درباره رزمندگان دفاع مقدس باعث الگو شدن جومونگ‌ها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، روح‌الله شریفی صبح امروز در مراسم گرامیداشت 85 شهید صنعت گاز کشور با اشاره به اینکه دستاوردهای کشور در هر زمینه‌ای مرهون رشادت شهداست، اظهار داشت: امنیت و آرامش کشور مدیون شهدا و ایثارگران است که این نعمت را باید در راه صلاح و صواب به کار برد.

وی با بیان اینکه در اطلاع‌رسانی و ترویج نقش رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس کم‌کاری شده است، ادامه داد: نسل جوان امروز با آگاهی از این همه رشادت و ایثار، با غرور ملی می‌تواند ادامه‌دهنده راه شهدا باشد، پس باید در این زمینه قوی وارد شد.

این پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه کشورهای دیگر برای سربازان خود بی‌نهایت احترام قائل هستند، با ذکر نمونه‌ای گفت: وقتی در مرکز تحقیقات هاروارد آمریکا بودم، متوجه شدم مردم آمریکا، به تندیسی که در آنجا نصب شده بود، احترام می‌گذاشتند.

وی ادامه داد: وقتی دلیل این کار را پیگیر شدم معلوم شد این مجسمه نماد سربازان کشته شده آمریکایی در جنگ ویتنام است.

شریفی با اشاره به جنایات آمریکا در جنگ ویتنام اظهار داشت: مردم آمریکا برای این جنایتکاران، این چنین احترام می‌کنند در صورتی که رزمندگان ایران اسلامی برای دفاع از آب و خاک و برای ماندن اسلام، به جبهه‌ها رفتند اما آن طور که باید و شاید معرفی نشده‌اند.

*ضعف در اطلاع‌رسانی باعث الگو شدن جومونگ‌ها شده

وی تصریح کرد: ضعف در اطلاع‌رسانی باعث شده که امروز جوانان ما به جای الگوبرداری از اسطوره‌ها و قهرمانان ایرانی، از جومونگ‌ها الگو بگیرند.

این پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه روش و منش شهدا پر از درس بود، گفت: این بزرگ‌مردان، در بحبوحه جنگ و زیر آتش خمپاره‌ها، هرگز از نماز شب خود دست نکشیدند.

وی با بیان اینکه زندگی شهدا مصداق بارز زندگی قرآنی بود، گفت: تأسی به قرآن کریم و بهره‌گیری از مفاهیم آن باعث سعادت دنیوی و اخروی می‌شود.

*کتابت قرآن در 7 میلی‌متر/ثبت رکورد کتابت کوچکترین کتاب آسمانی

وی با بیان اینکه مسیحیان کتاب انجیل را در 307 صفحه و در 29 میلی‌متر نوشته بودند، گفت: من با کتابت 363 صفحه از قرآن‌کریم در هفت میلی‌متر، رکورد نگارش کوچکترین کتاب آسمانی در جهان را به نام ایران اسلامی ثبت کردم.

این پژوهشگر قرآنی با اشاره به ساخت دقیق‌ترین لیزر جهان گفت: تمام این اختراعات را به لطف خدا و مدد شهدا ساخته‌ام.

وی با بیان اینکه کتاب نهج‌البلاغه را به سه زبان فارسی، لاتین و عربی در یک میلی‌متر به نگارش درآوردم، گفت: این کتاب شامل 750 صفحه است.

شریفی اظهار داشت: با این اقدام رکورد کتابت نهج‌البلاغه حداقل در 100 سال آینده در جهان به نام ایران اسلامی ثبت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرآن کاملترین کتاب آسمانی است، تأکید کرد: هر آن چه که نیاز بشر است، در این کتاب عنوان شده که این یکی از معجزات بزرگ قرآن کریم است.

این پژوهشگر قرآنی با اشاره به اینکه باید از داشته‌های خود بهره‌مند شویم، گفت: متأسفانه برخی به غلط راه به سوی تمدن غرب می‌برند در صورتی که تمدن غرب، چیزی از خود ندارد و داشته‌های کنونی آن به واسطه اسلام و ایران بوده است.

وی با بیان اینکه دموکراسی غرب، دروغی بیش نیست، با طرح این سئوال که این دموکراسی در کدام نقطه از جهان مصداق عینی دارد؟ ابراز داشت: زمانی که اروپا و آمریکا، هنوز نمی‌توانستند واژه دموکراسی را هجی کنند، پیامبر گرامی اسلام(ص) به طور عملی، آن را اجرایی کردند.

انتهای پیام/89002/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول