اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 100 نفر از کارشناسان انفورماتیک ادارات

سمینار تخصصی آموزشی جرم‌یابی در رایانه در سنندج برگزار شد

نخستین سمینار تخصصی آموزشی جرم‌یابی در رایانه با حضور 100 نفر از مدریان و کارشناسان انفورماتیک ادارات اجرایی استان و مدیران عامل و کارشناسان شرکت‌های کامپیوتری در سنندج برگزار شد.

سمینار تخصصی آموزشی جرم‌یابی در رایانه در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این سمینار که شامگاه دوشنبه در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار شد، پرفسور احمد غفاریان، استاد دانشگاه جورجیا آمریکا و یکی از اعضای سازمان صنفی رایانه مسائل مختلفی را در خصوص جرایم رایانه‌ای ارائه کردند.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری کردستان در حاشیه برگزاری این همایش به خبرنگار فارس گفت: ارتقای سطح توانمندی و تغییر در دانش و بینش و نگرش مدیران و کارکنان ادارات اجرایی استان یکی از اهداف آموزش و پژوهش استانداری است.

سنور احمدی، معرفی جرم‌یابی در کامپیوتر و فضای مجازی و اصلاحات آن، نگاهی به پیدایش کامپیوتر و روند تکاملی آن و بررسی قوانین و استانداردهای مرتبط، معرفی بانک اطلاعاتی اس‌کیو‌ال و ساختار درونی آن، انگیزه کنکاش و جرم‌یابی در بانک‌های اطلاعاتی، بررسی تفصیلی مراحل جرم‌یابی در .... و معرفی ابزارهای قابل استفاده و منابع مختلفی که می‌توان از آنها مدارک را استخراج کرد را از جمله محورهای برگزاری این سمینار ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری کردستان تصریح کرد: سمینار تخصصی آموزشی جرم‌یابی در رایانه فراتر از آموزش‌های روتین این اداره‌کل است چرا که مدیران و کارشناسان در قالب این همایش با پیشرفت‌های روز و دانش روز دنیا در بحث کامپیوتر آشنا خواهند شد.

وی اضافه کرد: سطح دانش شرکت‌های طرف قرارداد ادارات و دستگاه‌های اجرایی در بحث کامپیوتر، تولید نرم‌افزار و کارهای مشابه آن بیشتر از کارشناسان ادارات است و این موضوع زمینه‌ای برای سوءاستفاده از اطلاعات دولتی خواهد شد.

احمدی در ادامه برگزاری نشست تخصصی در خصوص گرد و غبار، نشست ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان، ارتباط بین دولت، صنعت و دانشگاه و سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را از اقدامات اداره‌کل آموزش و پژوهش استانداری در این مدت از سال جاری برشمرد.

وی متذکر شد: هر هفته 300 ساعت آموزش در زمینه‌های مختلف در این مرکز ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری کردستان در پایان خروجی همایش‌ها و سمینارهای برگزار شده را مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/79001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول