اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی خبر داد

برگزاری سمیناری در مورد پیامدهای سوءمصرف مواد مخدر در ارومیه

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: سمینار پیامدهای سوءمصرف مواد مخدر و روانگردان و راه‌های پیشگیری از آن به میزبانی ارومیه در ماه آینده برگزار می‌شود.

برگزاری سمیناری در مورد پیامدهای سوءمصرف مواد مخدر در ارومیه

علی افتخاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: متولی اصلی در برپایی این سمینار اداره کل پزشکی قانونی استان است، ولی دادگستری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی و فرماندهی انتظامی همکاری دارند.

وی تاریخ برپایی این سمینار را چهارم مهر ماه، عنوان کرد و افزود: در محل سالن ولایت دادگستری استان با حضور شخصیت‌های علمی و اجرایی، اساتید دانشگاه‌ها و متخصصان این گردهمایی برپا می‌شود، که اقشار مختلف جامعه نیز می‌توانند در آن حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه آئین افتتاحیه این سمینار یک روزه در ساعت هشت صبح است، اضافه کرد: مشاور سازمان پزشکی قانونی کشور محمدرضا دلیرزاده، علیرضا نجفی معاون امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی آذربایجان شرقی، آرزو کیانی فوق متخصص روانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی سخنرانان علمی این گردهمایی هستند.

افتخاری با اشاره به اینکه محمد مجیدی متخصص مسمومیت‌های دارویی بیمارستان طالقانی، محمد دلیرراد عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در این محفل علمی به عنوان سخنران شرکت می‌کنند، اضافه کرد: سخنران‌های این مراسم را به صورتی پیش می‌برند که مطالب برای همه مردم قابل استفاده شود.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری در راستای اهمیت مبارزه با مواد مخدر را مهم‌ترین هدف از برپایی این گردهمایی عنوان کرد و بیان داشت: ایشان در بیانات خود از شیوع استفاده از مواد مخدر در بین جوانان اظهار نگرانی کرده‌اند، بنابراین فرمایشات و رهنمودهای ایشان را سرفصل قرار داده و در این راستا گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی با مواد مخدر و علل گرایش جوانان، بررسی وضعیت مواد مخدر در کشور، پیشگیری از سوءمصرف آن، تبیین آثار روانشناختی سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان، راه‌های تشخیص به‌هنگام و درمان، اطلاع‌رسانی روش‌های آزمایشگاهی تشخیص اعتیاد از جمله عناوینی است که در این سمینار حول آن آگاه‌سازی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/61002/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول