اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی- 8

منصوری: 173 طرح کشاورزی در کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 173 طرح بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در استان کرمانشاه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری: 173 طرح کشاورزی در کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌اشرف منصوری صبح امروز اظهار داشت: در هفته دولت امسال 173 طرح بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در استان کرمانشاه با حضور مسئولان به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری ادامه داد: اغلب طرح‌های افتتاحی در بخش‌های امور دام است و با بهره‌برداری از این طرح‌ها به‌طور مستقیم و غیرمستقیم 730 نفر اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به کاهش شدید منابع در یک‌ سال گذشته، عنوان کرد: با تلاش مجموعه همکاران در سازمان جهاد کشاورزی توفیقات خوبی حاصل شد که از آن جمله می‌توان به انتخاب سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به‌عنوان دستگاه برتر کشور و کسب رتبه اول سازمان در کشور در مدیریت تلفیقی محصول در سال 91 اشاره کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس حکمی از سوی وزیر سابق جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با عنایت به ارزیابی صورت گرفته در سطح کشور و بررسی عملکرد آن استان پیرامون تحقق اهداف بخش کشاورزی به‌ویژه افزایش تولید گندم، تولید آبزیان و برنامه‌ریزی برای جذب تسهیلات طرح توسعه کشاورزی، به‌عنوان استان برتر برگزیده شده است.

وی در خصوص موارد کسب موفقیت سازمان خاطر نشان کرد: در زمینه تولید گندم از طریق شرکت غله در سال گذشته 158 هزار تن بصورت تضمینی خریداری شد که این رقم در امسال تاکنون به بیش از 400 هزار تن رسیده که 10 درصد خرید تضمینی گندم در کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: در زمینه آبزی‌پروری نیز از تولید 7500 تن در سال 89 امروزه به بیش از 14500 تن رسیده‌ایم، همچنین علاوه بر افزایش تولید، سرانه مصرف هم رشد داشته است.

منصوری اجرای طرح توسعه در کرمانشاه را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و افزود: در طرح توسعه کشاورزی منابع در دو مرحله به استان اختصاص یافت، مرحله اول 137 میلیارد تومان با سود 7 درصد که در این بخش سه هزار و 200 طرح انعقاد قرارداد شد و بالغ بر دو هزار و 600 طرح نیز به بهره‌برداری رسید.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، در مرحله دوم یک‌صد و 14 میلیارد تومان با سود 13 درصد و یک‌صد و 50 میلیارد تومان از محل منابع متمرکز وزارت جهاد کشاورزی و سهم سایر استان‌ها ابلاغ شد که علی‌رغم تمام مشکلات، تاکنون معادل 107 درصد سهم ابلاغی استان شناسنامه صادر و به تهران ارسال شده و از این مقدار 88 درصد مصوبه صندوق ملی را دریافت کرده‌ایم و از مجموع مصوبات صندوق ملی نزدیک به 11 میلیارد تومان انعقاد قرارداد شده که در نوع خود حائز اهمیت است.

منصوری با اشاره به اهمیت اجرای سیستم‌های آبیاری، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آمار اراضی زیر پوشش سیستم‌های آبیاری زیر فشار از 33 هزار و 500 هکتار در سال گذشته به حدود 50 هزار هکتار تاکنون رسیده و از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول