اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان فارس صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از چند طرح گردشگری در روز جهانی جهانگردی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: به مناسبت پنجم مهر ماه روز جهانی جهانگردی و گردشگری چند طرح گردشگری و میراث فرهنگی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از چند طرح گردشگری در روز جهانی جهانگردی

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیرحسین حکمت‌نیا ظهر امروز در آستانه روز جهانی جهانگردی و گردشگری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح‌هایی که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد شامل فاز دوم مجتمع گردشگری تچر شهر صدرا، سفره‌خانه سنتی وکیل، فاز نخست هتل بزرگ شیراز و کریمخان و چند دفتر خدماتی و اقامتی است.

وی خاطرنشان کرد: قرائت بیانیه روز جهانی جهانگردی در خطبه‌های نماز جمعه، استقبال از نخستین زائرانی که از مبادی زمینی، هوایی و ریلی وارد سومین حرم اهل بیت (ع) می‌شوند، استقرار 80 نفر شیفت راهنمای افتخاری در مراکز فرهنگی، تاریخی و مذهبی، تخفیف 10 تا 30 درصدی ورود به اماکن گردشگری، از جمله برنامه‌های هفته جهانگردی در استان فارس است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بیان داشت: به صدا درآوردن زنگ گردشگری در مدارس، برپایی سیاه چادر عشایری، غرفه سوغات فارس در پارک چیت‌گر و سعدآباد تهران، آذین‌بندی تاسیسات و موسسات گردشگری، ارسال پیامک روز جهانی جهانگردی، تهیه و توزیع بروشور تخصصی با عنوان «میراث معنوی فارس»، از دیگر برنامه‌های هفته جهانگردی در این استان است.

حکمت‌نیا اضافه کرد: سیمینارهای تخصصی از شگفتی‌های طبیعت فارس با رویکرد جاذبه‌های منابع آب و مجموعه وکیل میراث جهانی، فرصت‌ها و نیز کارگاه‌های آموزشی رایگان با عنوان «فرهنگ گردشگری شهری و خانواده» و برپایی تورهای گردشگری، تقدیر از پیشکسوتان عرصه گردشگری و منتخب ایثارگران، آزادگان و خانواده‌های شهدای میراث فرهنگی در این هفته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ق20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول