اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره میراث فرهنگی البرز خبر داد

برگزاری تور‌های ویژه گردشگری برای اصحاب رسانه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز گفت: به مناسبت هفته گردشگری، تورهای ویژه گردشگری برای اصحاب رسانه و قلم در این استان برگزار خواهد شد.

برگزاری تور‌های ویژه گردشگری برای اصحاب رسانه

احمد ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز دارای جاذبه‌های متعدد و متنوع گردشگری، باستانی، طبیعی و تاریخی است که هر ساله تعداد زیادی از مردم برای بازدید از این جاذبه‌ها به استان البرز سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین نزدیکی به پایتخت، وجود این جاذبه‌های ارزشمند در نزدیکی تهران موقعیت خوبی برای چند میلیون ساکن استان‌های تهران و استان‌های همجوار ایجاد کرده که در صورت اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق از این جاذبه‌ها، استان البرز می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های پذیرش گردشگر در کشور تبدیل شود.

*جاذبه‌های گردشگری استان البرز نباید ناشناخته باشد

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای معرفی صحیح و مناسب جاذبه‌های توریستی استان البرز باید چه اقداماتی صورت گیرد؟ گفت: امروزه صنعت گردشگری در جهان به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی کشورها به شمار می‌آید و این در حالی است که در کشور ما به ویژه استان البرز جاذبه‌های متعددی وجود دارد که هنوز برای بسیاری از مردم ناشناخته است.

ترکاشوند تاکید کرد: استان البرز از نظر بهره‌مندی از این جاذبه‌ها جایگاه بسیار ممتازی دارد که در صورت معرفی صحیح آثار متنوع و متعدد تاریخی، باستانی، فرهنگی و مذهبی و طبیعی این استان به طور قطع مردم بسیاری را به خود جذب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نباید فرصت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان البرز ناشناخته باشد، گفت: به طور قطع یک دستگاه به تنهایی در این زمینه نمی‌تواند تمام مسئولیت‌ها و وظایف را بر عهده گرفته و در این حوزه مهم رسانه‌ها نقش بسیار موثر و با اهمیتی دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز تاکید کرد: در صورت اطلاع‌رسانی صحیح رسانه‌ها از جاذبه‌های گردشگری این استان، می‌توانیم در آینده نزدیک به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری کشور معرفی شویم.

ترکاشوند ادامه داد: در همین راستا اداره میراث فرهنگی استان البرز طرحی را برای آشنایی بیشتر و بهتر اصحاب رسانه با جاذبه‌های فوق در دستور کار دارد که در هفته گردشگری به اجرا در خواهد آمد.

وی بیان داشت: یکی از این طرح برگزاری تورهای ویژه گردشگری برای خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان و گزارشگران استان البرز است تا آنها بیش از گذشته با توانمندی‌های توریستی استان آشنا شوند.

ترکاشوند گفت: هدف از اجرای این طرح آشنایی اصحاب رسانه با توانمندی‌های استان البرز است و امیدواریم خبرنگاران بتوانند این جاذبه‌های و پتانسیل‌ها را از طریق رسانه‌های خود به مردم منتقل کنند.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین در هفته گردشگری که از روز پنجم مهر ماه آغاز می‌گردد، اداره میراث فرهنگی استان البرز ده‌ها برنامه با هدف معرفی پتانسیل‌های استان در این حوزه در دستور کار دارد که اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول