اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گزینش وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

افزایش کیفیت آموزشی با بکارگیری نیروی انسانی کارآمد در مدارس

رئیس گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: با بکارگیری نیروی انسانی متدین، کارآمد و خلاق می‌توان کیفیت تعلیم و تربیت را در مدارس ارتقا داد.

افزایش کیفیت آموزشی با بکارگیری نیروی انسانی کارآمد در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ژیلا فیروزی ظهر امروز در مراسم نمادین زنگ مهر و مقاومت که در دبیرستان پاسداران برگزار شد، اظهار داشت: با بکارگیری معلمان، دلسوز، باانگیزه، متدین، کارآمد، مجرب و خلاق می‌توان کیفیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را در مدارس ارتقا داد.

وی با بیان اینکه معلمان نقش بسزایی در تحول سیستم آموزشی کشور دارند، بیان کرد: آنان با تقویت روحیه خلاقیت و ابتکار دانش‌آموزان می‌توانند در کیفیت تعلیم و تربیت مدارس گام جدی بردارند.

رئیس گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با تحقق این مهم می‌توان زمینه‌های پیشرفت را در مدارس به نحو مطلوبی فراهم کرد تا دانش‌آموزان با استفاده از این ظرفیت بتوانند در زمان کوتاه‌تری به موفقیت برسند.

این مسئول با اشاره به اینکه با رعایت استانداردها می‌توان کیفیت آموزشی را در مدارس افزایش داد، یادآور شد: برای انجام این امر باید تحولاتی در نحوه یاددهی و یادگیری در مدارس کشور رخ دهد که هوشمند سازی مدارس از جمله این تحولات است.

*تقویت ارتباط دانش‌آموز و معلم موجب افزایش نشاط در مدارس

فیروزی با بیان اینکه باید ارتباط دانش‌آموز و معلم مستحکم‌تر شود، اذعان کرد: با ایجاد این ارتباط، شادی و نشاط حاکم در فضای آموزشی ارتقا می‌یابد و همین امر موجب افزایش یاددهی و یادگیری علم و دانش در مدارس می‌شود.

رئیس گزینش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برای تحقق این مهم باید مدیران، معلمان و دانش‌آموزان با یکدیگر هم‌فکری کنند تا بتوانند مهم‌ترین راهکارها را برای تحقق این هدف بیابند.

*اهمیت دادن به برپایی نماز در مدارس

وی یادآور شد: توجه به نحوه آموزش و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی بین دانش‌آموزان نیز می‌تواند شادی و نشاط آنان را در مدارس افزایش دهد.

رئیس گزینش وزارت آموزش و پرورش توجه به نماز را از دیگر برنامه‌های مهم دینی در مدارس دانست و بیان کرد: باید با اجرای این برنامه‌ها بین دانش‌آموزان علاقه و انگیزه آنان را به برپایی این فریضه دینی ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی می‌تواند تحول خوبی را در آموزش و پرورش ایجاد کند، افزود: معلمان با آموزش مطالب علمی به نحو مطلوب می‌توانند در این راستا نقش بسزایی را ایفا کنند.

فیروزی ادامه داد: آنان می‌توانند با تحقق این مهم دانش‌آموزان را برای رسیدن به موفقیت‌های چشم‌گیر در زمینه‌های مختلف علمی همراهی و همیاری کنند.

رئیس گزینش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است، ابراز کرد: این مطلب بیانگر شأن و منزلت معلمان است بر این اساس آنان باید در ایفای نقش خود در مدرسه به درستی همت کنند.

انتهای پیام/77009/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول