اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

آموزش و پرورش به تربیت دانش آموزان توجه کند

امام جمعه شهر یزد گفت: مدارس تنها محل تحصیل و علم اندوزی نیست بلکه جایگاهی برای تربیت دانش‌آموزان است و آموزش و پرورش باید ضمن تحصیل به تربیت دانش آموزان نیز توجه کند.

آموزش و پرورش به تربیت دانش آموزان توجه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به بازگشایی مدارس و شروع آموزش در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: فرزندان جامعه سرمایه‌های کشور هستند که باید برای اداره مملکت و آبادانی ایران اسلامی حاضر شوند.

وی با بیان اینکه فرزندان سربازان کشور هستند ادامه داد: استعمار این موضوع را فهمیده که برای از بین بردن یک مملکت اسلامی و نظام یک کشور باید به روی اذهان و افکار کار کند اما ما هنوز این موضوع را درک نکرده و کاری انجام نداده‌ایم.

خطیب جمعه یزد عنوان کرد: دشمن با برنامه‌هایی که دارد تمرکز خود را روی ذهن کودکان و نوجوانان به کار گرفته و در پی‌تخریب ذهن آن‌ها است تا از این طریق بتواند جوانان را منحرف کند و آینده کشور را به نابودی برساند.

وی با انتقاد از اینکه هنوز مسئولان برای مقابله با برنامه‌های دشمن برنامه جدی در دستور کار خود ندارند گفت: وقتی جوانان ایران اسلامی با برنامه‌های دشمن از دین زده شوند و دین گریز شوند دشوار است که بخواهیم ذهن آشفته و دین گریز آن‌ها را که در کودکی منحرف شده به راه درست بازگردانیم.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه مدارس باید به جایگاه تربیتی خوب و مثمرثمر تبدیل شوند اظهار داشت: معلمان هم باید روش‌های تربیتی درستی داشته باشند و در حالی که برای آموزش علم به دانش‌آموزان تلاش می‌کنند در زمینه تربیت و آموزش مبانی دینی هم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید حقیقت دین و دنیا را بدانند و اهمیت خود را بشناسند اضافه کرد: این مهم به عهده معلمان و آموزگاران در نظام آموزشی کشور است که به دست آموزش و پرورش و با برنامه‌‌های این سازمان اداره می‌شود.

خطیب جمعه یزد در ادامه خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: توصیه من به جوانان این است که در معاشرت و رفتار خود دقت لازم را داشته باشند و با هر کسی و هر گروهی معاشرت و رفت و آمد نکنند.

وی ادامه داد: برخی‌ها مامور و دست‌نشانده دشمن هستند تا افکار و عقاید جوانان را به بازی بگیرند و آن‌ها را منحرف کنند بنابر‌این ضرورت دارد تا شما جوانان هوشیار و بیدار باشید.

امام جمعه شهر یزد با اشاره به آیات و روایات در مورد آداب معاشرت اظهار داشت: باید با کسانی معاشرت کرد که از نظر اخلاق و رفتار و دین و ایمان بالاتر باشد و همواره در معاشرت با او کسب علم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه خطاب به خانواده‌ها و والدین دانش‌آموزان گفت: فرزندان امروز رهبران آینده کشور هستند پس باید در نهایت دقت و تلاش برای رشد و تعالی آن‌ها اقدام کرد.

وی افزود: همه باید نسبت به دانش‌آموزان مسئولیت داشته باشند و احساس مسئولیت کنند به ویژه مدارس و معلمان که از نقش پررنگ‌تر و حساس‌تری در این زمینه برخوردار هستند.

آیت‌الله ناصری اضافه کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مسئولیت بزرگی در این زمینه بر عهده دارند و لازم است که با برنامه‌ریزی اقدام کنند تا حربه‌های گوناگون فکری دشمن نتواند تاثیری بر تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان بگذارد.

امام جمعه شهر یزد در بخشی از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ‌شهدای جنگ تحمیلی گفت: آنچه که امروز در کشور جاری است و از آن بهره می‌بریم اثرات به جا مانده از جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله است.

وی اضافه کرد: پیروزی ایران در این جنگ به مردم جهان نشان داد که ایمان و اسلام چه قدرت بزرگی در برابر همه قدرت‌های بزرگ دارد که در آن زمان از صدام برای حمله به ایران حمایت کردند.

انتهای پیام/90004/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول