اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک مقام پاکستانی خبر داد

عربستان میزبان مذاکرات صلح/دفتر جدیدی برای طالبان تشکیل نمی‌شود

یک مقام پاکستانی از احتمال ادامه مذاکرات صلح با طالبان در عربستان و نیز عدم تشکیل یک دفتر سیاسی جدید برای این گروه بعد از بسته شدن دفتر طالبان خبر داد.

عربستان میزبان مذاکرات صلح/دفتر جدیدی برای طالبان تشکیل نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پس از بسته شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر احتمال کمی وجود دارد که برای ادامه مذاکرات مستقیم با طالبان افغانستان دفتر جدیدی برای این گروه ایجاد شود.

به گفته یک مقام پاکستانی که نخواست نامش فاش شود، پاکستان و افغانستان و آمریکا در حال انجام توافقات جدیدی هستند که براساس آن، طالبان افغانستان هیچ دفتر رسمی جدیدی در هیچ کشوری نخواهند داشت.

دفتر سیاسی طالبان در قطر اوایل سال جاری میلادی به خاطر اعتراض دولت افغانستان به برافراشته شدن پرچم «امارت اسلامی افغانستان» (نام دولت طالبان در زمان حکمرانی بر افغانستان) در این ساختمان تعطیل شد.

پس از بسته شدن این دفتر، گمانه‌‌هایی درباره افتتاح دفتر سیاسی جدید طالبان در یکی از کشورهای عربستان یا ترکیه مطرح شد.

با این حال، این مقام پاکستانی در گفت‌وگو با روزنامه «تریبون» این کشور گفت: براساس این برنامه جدید، مذاکرات احتمالا در عربستان سعودی و بدون تأسیس یک دفتر رسمی انجام خواهد شد.

به نوشته این منبع، «حامد کرزی» در زمان دیدار خود از پاکستان، از دولت این کشور خواسته بود تا مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان را میزبانی کند.

اما اسلام‌آباد با این درخواست مخالفت و عنوان کرد که قصد دارد فقط به عنوان یک تسهیل‌کننده در روند صلح نقش‌آفرینی کند.

همچنین گفته می‌شود که «ملا برادر» مرد شماره 2 طالبان که اوایل این هفته از زندان پاکستان آزاد شد و هم اکنون در یک خانه امن در کراچی به سر می‌برد، قرار است برای شرکت در مذاکرات احتمالی صلح با دولت افغانستان و آمریکا به عربستان انتقال داده شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول