اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سفیر روسیه در کابل

آمریکا برای ادامه حضور نظامی خود در افغانستان توضیح دهد

سفیر روسیه در کابل با تأکید بر این که حضور غرب در افغانستان باید بر اساس مجوز شورای امنیت سازمان ملل باشد، گفت که آمریکا باید در خصوص ادامه حضور نظامی در افغانستان به روسیه نیز توضیح دهد.

آمریکا برای ادامه حضور نظامی خود در افغانستان توضیح دهد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس، «آندره اوتیسیان»  سفیر روسیه در کابل در مصاحبه با تلویزیون طلوع‌نیوز افغانستان اظهار داشت: یکی از دلایلی که جامعه جهانی نتوانست در مبارزه با تروریسم پیروز شود، عدم تجهیز نیروهای امنیتی افغان بود.

سفیر روسیه در کابل با بیان این که عملکرد جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم در افغانستان قناعت‌بخش نیست، افزود: سیاست غرب در خصوص عدم تجهیز نیروهای امنیتی افغان یک اشتباه است.

این مقام روسیه تصریح کرد: با گذشت 12 سال از مبارزه نظامیان خارجی علیه تروریسم در افغانستان، هنوز تهدید گروه‌های تروریستی در این کشور پایان نیافته است.

سفیر روسیه در کابل با تأکید بر این که حضور غرب در افغانستان باید بر اساس مجوز شورای امنیت سازمان ملل باشد، گفت که آمریکا باید در خصوص ادامه حضور نظامی در افغانستان به روسیه نیز توضیح دهد.

اوتیسیان با نگرانی از ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان اظهار داشت: می‌خواهیم بدانیم که چرا پایگاه‌های نظامی طولانی مدت در افغانستان وجود داشته باشد؟

سفیر روسیه در کابل نقش پاکستان و ایران را در گفت‌وگوهای صلح با طالبان مثبت عنوان کرد و گفت: روند مذاکرات صلح نباید تنها محدود به گروه طالبان و دولت افغانستان باشد بلکه لازم است تمامی گروه‌های سیاسی افغان در این روند نقش داشته باشند.

این دیپلمات روسیه چندی پیش در گفت‌وگو با تلویزیون «الجزیره» نیز درباره حضور نظامیان ناتو در افغانستان اظهار داشت: چنانچه حضور نیروهای خارجی در افغانستان ادامه داشته باشد، باید هدف آن‌ها روشن و مشخص باشد.

سفیر روسیه در کابل با بیان این که ناتو باید برای ادامه حضور نظامی در افغانستان توضیح دهد، تصریح کرد: ما باید مدت زمان تقریبی حضور نیروهای خارجی را در افغانستان بدانیم.

اوتسیان با تأکید بر این ‌که حضور نظامیان خارجی در افغانستان باید بر اساس دستور شورای امنیت سازمان ملل باشد، گفت، نگرانی اصلی ما درباره افغانستان گسترش تروریسم و قاچاق مواد مخدر است.

به گفته وی، روسیه به خاطر قاچاق مواد مخدر و تولید این مواد در افغانستان تاکنون بسیار آسیب دیده است.

همچنین این مقام روسیه هفته گذشته نیز در مصاحبه با یکی از تلویزیون‌های خصوصی افغانستان ضمن حمایت از مذاکرات صلح افغانستان بیان داشت که این روند باید در هماهنگی به تمامی جناح‌های سیاسی افغانستان انجام شود.

اوتیسیان با تأکید بر ادامه کمک‌های مسکو به افغانستان گفت که روسیه کمک‌های خود را پس از سال 2014 به افغانستان افزایش می‌دهد.

سفیر روسیه در کابل بیان داشت: روسیه دوست و همکار قدیمی افغانستان است اما نیروی نظامی به این کشور اعزام نمی‌کند.

در همین حال «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته در دیدار با حامد کرزی بیان داشت که مسکو به همکاری‌های امنیتی و دفاعی با افغانستان متعهد است.

وی تصریح کرد که کشورش افغانستان را در زمینه واگذاری تسلیحات و تجهیزات نظامی و همچنین آموزش نیروهای افغان، کمک می‌کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول