اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پس از کشته شدن 2 فرمانده ارتش به‌دست شبه‌نظامیان

طالبان: عملیات علیه ارتش پاکستان ادامه پیدا می‌کند

طالبان پاکستان اعلام کرد که تا زمان ارائه پیشنهاد رسمی مقامات اسلام‌آباد برای مذاکره، حملات خود به ارتش این کشور را ادامه می‌دهد.

طالبان: عملیات علیه ارتش پاکستان ادامه پیدا می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «شاهدالله شاهد» سخنگوی طالبان پاکستان در آخرین اظهارنظر خود درباره مذاکرات صلح اعلام کرد که دولت پاکستان جنگ علیه طالبان را آغاز کرده و این خود دولت است که باید جنگ را خاتمه دهد.

وی افزود: هنوز هیچ کس به صورت جدی موضوع مذاکره را پیگیری نکرده و هیچ یک از نمایندگان دولت با طالبان ارتباط برقرار نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: حتی یک جرگه قبیله‌ای هم برای صلح به طالبان رجوع نکرده است.

شاهد که با خبرگزاری فرانسه گفت‌وگو می‌کرد، درباره برنامه آینده این گروه گفت: ما از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظامیان استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی طالبان گفت: اگر دولت خواهان پایان جنگ است باید به طور رسمی مذاکرات را پیگیری کرده و آتش‌بس اعلام کند.

به گفته شاهدالله شاهد، ارتش عملیات‌های خود را علیه طالبان ادامه می‌دهد و از طرفی دولت خواهان مذاکره است که این سیاست دوگانه پذیرفتنی نیست.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که همه احزاب سیاسی پاکستان چندی پیش با برگزاری نشستی، توافق کردند تا مذاکرات رسمی خود را با شبه‌نظامیان آغاز کنند.

اما چند روز پس از این توافق، طالبان با انفجار بمب در منطقه «دیر بالا» در ایالت «خیبرپختونخواه» پاکستان 2 تن از فرماندهان ارتش این کشور را کشتند و اعلام کردند که تنها در صورت خروج کامل ارتش از مناطق قبایلی و آزادی زندانیان طالبان حاضر به شروع مذاکرات هستند.

اما ژنرال «اشفاق کیانی» فرمانده ارتش پاکستان در واکنش به این اقدام، اعلام کرد که نباید به طالبان اجازه داد تا از پیشنهاد صلح سوءاستفاده کرده و به دنبال کسب امتیازات بیشتر باشند.

ارتش پاکستان اصرار دارد که طالبان نباید برای مذاکرات صلح شرط و شروط تعیین کند.

برخی کارشناسان بر این باورند که روند در پیش گرفته شده از سوی مقامات پاکستانی و نیروهای طالبان می‌تواند روند صلح را با مخاطرات جدی مواجه کند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول