اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

«جندالحفظه» مسئولیت حمله به کلیسای پاکستان را پذیرفت

گروه تروریستی جندالحفظه وابسته به «تحریک طالبان پاکستان» مسئولیت حمله خونین روز گذشته به کلیسای پاکستان را پذیرفت.

«جندالحفظه» مسئولیت حمله به کلیسای پاکستان را پذیرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، گروه تروریستی جندالحفظه وابسته به «تحریک طالبان پاکستان» مسئولیت حمله خونین روز گذشته به کلیسای پاکستان را پذیرفت.

در این حمله که ظهر روز گذشته رخ داد، دست‌کم 80 تن کشته و بیش از 130 نفر زخمی شدند.

به گفته مقامات پلیس پاکستان، 2 عامل انتحاری که حدود 12 کیلوگرم مواد منفجره به خود بسته بودند پس از حمله به محافظان کلیسا وارد ساختمان شدند و خود را در میان مردم منفجر کردند.

گزارشات حاکی از آن است که در زمان این حمله حدود 300 نفر در کلیسا بودند.

گروه شبه‌نظامی طالبان پاکستان با پذیرفتن مسئولیت این حمله عنوان کرد که گروه جدیدی به نام جندالحفظه برای کشتن خارجی‌ها و انتقام گرفتن از حملات پهپادهای آمریکایی در پاکستان تشکیل داده است.

«احمد مروات» سخنگوی این گروه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ما انفجارهای انتحاری در داخل کلیسای پیشاور را انجام دادیم و تا زمان توقف حملات پهپادها به کشتن خارجی‌ها و غیرمسلمانان ادامه می‌دهیم.

پس از این حمله، «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک شده است، در توقف کوتاه خود در لندن، در گفت‌وگو با خبرنگاران این حادثه را محکوم کرد.

وی گفت: تروریست‌ها هیچ دین و مذهبی ندارند و هدف قرار دادن مردم بی‌گناه مغایر با آموزه‌های اسلام و همه ادیان جهان است.

نواز شریف این اقدام شبه‌نظامیان را مخل مذاکرات صلح دانست و افزود: دولت تمام تلاش خود را برای مذاکره با طالبان به کار برد و حتی احزاب سیاسی پاکستان را در این زمینه با خود همراه ساخت اما تروریست‌ها می‌خواهند امنیت کشور را به چالش بکشند.

نواز شریف با تأکید بر اینکه تدابیر امنیت برای حفاظت از اقلیت‌ها را افزایش می‌یابد، گفت: مسیحیان نیز جزو مردم پاکستان هستند و پیش آمدن چنین حوادثی دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

سایر احزاب و مقامات پاکستانی نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای این حمله تروریستی را محکوم کردند و دولت پاکستان نیز 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول