اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور یزد خبر داد

اجرای طرح تشدید نظارت بر سرویس مدارس در یزد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان یزد از تشدید نظارت بر سرویس‌های مدارس در این شهر خبر داد.

اجرای طرح تشدید نظارت بر سرویس مدارس در یزد

سرهنگ اردوان قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس، راهنمایی رانندگی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری یزد برنامه‌های مفصلی را برای هرچه بهتر انجام شدن سرویس مدارس در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه عده‌ای از رانندگان خود را برای انجام سرویس مدارس آماده می‌کنند، افزود: توصیه پلیس به رانندگان این است که ظرفیت وسیله نقلیه را مورد توجه قرار دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته برگه جریمه زیادی برای رانندگان خودروی سرویس مدارس در استان صادر شد که بیشترین تخلفات مربوط به سرنشین اضافه خودروها بوده است.

سرهنگ قاسمی بیان داشت: امسال به صورت جدی این موضوع را نظارت خواهیم کرد و برخورد جدی با رانندگانی که تخلف کنند و بیش از ظرفیت مجاز خودروها اقدام به سوار کردن دانش آموزان می‌کنند صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: بسیاری از خانواده‌ها گلایه دارند که برخی رانندگان سرویس مدارس، بیش از حد مجاز ظرفیت خودرو اقدام به سوار کردن دانش‌آموز می‌کنند که این نکته باید مورد توجه جدی مدارس و رانندگان قرار بگیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان یزد در ادامه بروز برخی تغییرات در معابر شهر و بلوارها را یادآور شد و گفت: در مسیرهایی که برای نخستین بار رانندگی می‌کنند لازم است تا احتیاط بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: برخی از رانندگان ممکن است بعضی از معابر شهری را چندماه یکبار تجربه کنند و ترددی در این معابر نداشته باشند که با توجه به تغییراتی که در معابر از لحاظ شکل هندسی و یا تغییرات علائم هشداری رخ می‌دهد دچار حادثه نشوند.

سرهنگ قاسمی با اشاره به تغییر در بلوار 17 شهریور یزد و احداث چهارراه جدید در این مسیر گفت: طی دو هفته گذشته در مقابل بلوار شهید عابدی و شیخ کلینی، تقاطعی احداث شده و چراغ راهنمایی نصب شده و بسیاری از رانندگان از این چراغ عبور می‌کنند که به دلیل عدم آشنایی با مسیر است.

وی افزود: هرچند چراغ راهنمایی رانندگی در مسیر کاملا مشخص و پیداست اما لازم است تا رانندگان دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند تا هم مشمول قانون نشوند و هم حادثه‌ای برای خود و دیگران رقم نزنند.

انتهای پیام/90004/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول