اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از پیچش بوی ماه مهر در کویر ریگان

ماه مدرسه؛ فصلی که با مهر آغاز می‌شود

در آغازین روز سال تحصیلی جدید، ماه مهر با گرمی استقبال مسئولان از معلمان در کویر ریگان عطری متفاوت به خود گرفت.

ماه مدرسه؛ فصلی که با مهر آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، صبح امروز با حضور مسئولان این شهرستان زنگ مهر و مقاومت در مدارس ریگان نواخته شد و بیش از 11 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل شدند.

فرماندار ریگان در این آیین ضمن فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رشادت‌های جوانان ارزشمند و دانش‌آموزان و در رأس آنها شهید فهمیده در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست همان طوری که بصیرت و هوشمندی آنها موجب شد تا این مقاومت در تاریخ ماندگار شود.

مجید اعتمادی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت جایگاه رفیعی دارد، زیرا حیات، زندگی و پیشرفت انسان به این امر مهم وابسته است، افزود: فراگیری درس در صورتی ارزشمند است که موجب خودسازی شود.

فرماندار ریگان با اشاره به قبولی تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان ریگانی در آزمون سراسری بیان داشت: امیدواریم با همت والای مسئولان آموزش و پرورش و معلمان پرتلاش ریگان در سال تحصیلی جدید تعداد بیشتری از دانش‌آموزان در این آزمون‌ها پذیرفته شده و وارد دانشگاه‌ها شوند.

بوی ماه مهر در روستاهای ریگان

امروز با آغاز بازگشایی مدارس در شهرستان ریگان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای ریگان به استقبال فرهنگیان این شهرستان رفتند.

استقبال از فرهنگیان در روستاهای محروم شهرستان با گرمی زیادی همراه بود و شوراها و دهیاران فرهنگیان را از ورودی روستا تا مدارس همراهی کردند.

تعدادی از روستاها که در منطقه ده‌رضا قرار دارد با توجه به اینکه در این منطقه آب و هوا گرم است، اما مردم دقایقی به احترام معلمان سختکوش این منطقه در آفتاب سوزان توقف کردند.

همچنین امروز اعضای شورای اسلامی شهر گنبکی و شهردار و مسئولان در اقدامی در ورودی این بخش به استقبال فرهنگیان این بخش رفتند.

فرماندار ریگان در این مراسم استقبال با اهمیت تعلیم و تربیت گفت: خداوند در نخستین آیات سوره علق، نبی اکرم (ص) را با امر به خواندن مورد خطاب قرار می‌دهد و به وی یادآور می‌شود که خداوند به وسیله قلم به انسان آن چه را نمی‌دانست، آموخت.

اعتمادی افزود: نخستین معلمان، پیامبران الهی هستند که همواره کوشیده‌اند، بندگان خدا را از نادانی رها سازند و اسلام برای آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای قائل است.

وی با بیان اینکه تمام دین در علم‌آموزی و عمل به آن است از دانش‌آموزان خواست با درس خواندن در راستای آبادانی و عمران روستاها تلاش کنند.

حجت‌الاسلام محمد شهرآبادی امام جمعه موقت ریگان ضمن تبریک بازگشایی مدارس به فرهنگیان و دانش‌آموزان گفت: تعلیم و تعلم از مهم‌ترین امور سعادت‌آفرین براى بشر است.

وی افزود: در سایه تعلیم بود که فرشتگان بر انسان سجده کردند و در سایه تعلم است که انسان می‌تواند، دیگران را رشد داده و از علم آنها نیز بهره‌مند شود.

اصغر پارسا مدیر آموزش و پروش شهرستان ریگان ضمن تقدیر و تشکر از استقبال باشکوه مسئولان این شهرستان به ویژه شوراهای اسلامی و دهیاران خاطر نشان کرد: این اقدام سبب دلگرمی فرهنگیان شهرستان ریگان شد.

وی افزود: امسال بیش از 900 معلم در شهرستان ریگان بیش از 11 هزار دانش‌آموز را در مقاطع مختلف تحصیلی تعلیم و تعلم می‌دهند.

............................................

گزارش و عکس از موسی ملائیان

............................................

انتهای پیام/80014/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول