اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رابر:

رابر از استعدادهای نهفته علمی برخوردار است

فرماندار رابر گفت: این شهرستان از استعدادهای علمی نهفته‌ای برخوردار است که باید این استعدادها کشف و به جامعه معرفی شوند.

رابر از استعدادهای نهفته علمی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، علیرضا مرادی صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در این شهرستان با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت اظهار داشت: دانش‌آموزان آینده‌سازان میهن اسلامی هستند و چشم همه به آنها دوخته شده است و آموزش و پرورش برای ساختن انسان‌هایی مؤمن، متعهد و آرمانی رسالت خطیری بر عهده دارد که در نوک پیکان این رسالت سنگین معلمان قرار دارند.

فرماندار رابر گفت: شهرستان رابر از استعدادهای علمی نهفته‌ای برخوردار است که باید این استعدادها کشف و به جامعه معرفی شوند.

مرادی ضمن تشریح هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: لشکرکشی ارتش بعث عراق با حمایت استکبار جهانی و کشورهای غربی در 31 شهریور ماه سال 1359 با مقاومت ملت بزرگ ایران مواجه شد و سرانجام پس از گذشت مدت زمان کوتاه در سراسر جبهه‌ها زمین‌گیر شد.

وی افزود: این در حالی بود که رژیم بعث عراق توسط آمریکای جهان‌خوار و سایر کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه‌ای در ابعاد مختلف پشتیبانی می‌شد، اما ملت ایران به رهبری امام راحل و با پیروی از ایمان و وحدت و همدلی توانست، دشمنان را شکست داده و به پیروزی برسد و امروز دشمنان توانایی مقابله با نظام توانمند و مقدس جمهوری اسلامی را ندارند.

مرادی عنوان کرد: هدف از حمله رژیم صدام به ایران اسلامی این بود که مانع از پیروزی و تثبت انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک قدرت جدید در منطقه شود، هدف ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس دفع تجاوز و دفاع از کیان اسلامی بود.

فرماندار رابر گفت: هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری را به ارمغان آورد که می‌توان به افزایش اعتماد به نفس، خودباوری ملی، وفاق ملی، تحولات اساسی در صنایع دفاعی و نظامی، شناسایی دوستان و دشمنان انقلاب، افزایش ظرفیت و توان کشور در تمام حوزه‌ها و الگو شدن انقلاب اسلامی ایران به عنوان حامی مستضعفان و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش رابر اظهار داشت: قطعاً همه پیروزی‌ها، عزت، عظمت، سربلندی، اقتدار و توسعه همه‌جانبه ملت ایران مرهون غیرت و رشادت حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس است که با عزمی راسخ در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

عای افضلی افزود: در آغاز سال تحصیلی جدید از دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان انتظار می‌رود که قدر این دوران پربرکت را بدانند و شاکر نعمت‌های پروردگار باشند و با توکل به خدا و اعتماد به نفس و تلاش و جدیت در فراگیری علم و دانش راه خود را به سوی آینده‌ای درخشان بگشایند.

افضلی اذعان داشت: نسل جوان باید پیوسته برای تزکیه نفس از خدای سبحان یاری بجویند و خودشان را به دو بال علم و ایمان مجهز کنند، زیرا این دو بال لازمه پروازی موفق است.

معاون عمرانی فرماندار رابر نیز با تبریک آغاز بازگشایی مدارس گفت: آغاز مهر ماه و بازگشایی مدارس بار دیگر شور، شوق و مهر و محبت را در فضای جامعه آکنده ساخت.

حمید امیرتیموری به نقش و رسالت خطیر معلمان و دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: باید در کنار علم مسئله اخلاق، تربیت، تعلیم و تهذیب نفس مورد توجه جدی قرار گیرد که در همین راستا و برای ایجاد یک فضای مناسب تقویت فرهنگ اسلامی از اولویت برخوردار است.

وی یادآور شد: موفقیت دستگاه عظیم تعلیم و تربیت در گرو پشتوانه محکم مشارکت اولیای خانه و مدرسه و حمایت بی‌دریغ سایر دستگاه‌ها با آموزش و پرورش است.

امیرتیموری اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش توسعه جامعه و تضمین و شکوفایی آن به لحاظ علمی و رسالت آن تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و اداره کننده جامعه است.

امیرتیموری بیان داشت: وظیفه دیگر آموزش و پرورش حفظ و تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انتقال این فرهنگ به نسل آینده و تربیت نیروهای ارزشی، خلاق و پویای جامعه است.

انتهای پیام/2446/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول