اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با فارس:

42 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند

مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۲ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه کشور در هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

42 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند

یدالله توکلی در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تاکنون 12 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در کشور موفق به ثبت‌نام شده‌اند و همچنان ثبت‌نام دانش‌آموزان و انتخاب رشته آنها در برخی از مناطق همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا اوایل مهرماه این کار به سرانجام کامل رسیده و آمار جدید از دانش‌آموزان کشور را ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته قرار بود دانش‌آموزان مردودی و یا تجدیدی شهریور ماه به صورت موقت ثبت‌نام کنند تا اگر لازم شد بعداً جابجایی در رشته آنها صورت گیرد که اکثر دانش‌آموزان تاکنون موفق به ثبت نام شده‌اند.

مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: اولویت معاونت آموزش متوسطه در سال تحصیلی جدید استقرار پایه اول متوسطه سه ساله اول یا همان پایه هفتم است که براساس تغییر ساختار آموزشی این کار در حال انجام است به طوری که قبول‌شدگان پایه ششم ابتدایی برای نخستین‌بار در پایه دوره اول متوسطه تحصیل می‌کنند.

توکلی از چاپ و توزیع کتاب‌های پایه اول خبر داد و گفت: آموزش معلمان این پایه و آشنایی آنها با کتب جدید در ایام تابستان انجام شد و ما با آمادگی کامل و تعریف روش‌های جدید آموزشی و پرورشی وارد این حوزه شده‌ایم.

این مسئول در تبیین دیگر اولویت‌های معاونت آموزش متوسطه تصریح کرد: در این زمینه تقویت و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی در دستور کار قرار گرفته به طوری که در سال تحصیلی جدید 42 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های آموزشی و مهارتی در قالب هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

وی گفت‌: این حرکت با هدف تقویت مهارت دانش‌آموزان در رشته‌های مورد علاقه و همچنین ورود دانش‌آموزان بعد از فارغ التحصیلی به بازار کار و تحصیل راحت‌تر بوده که دانش‌آموزان بعد از دریافت مدرک دیپلم به راحتی می‌توانند در دوره‌های تحصیلی کاردانی و کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

ارتقای رشته ادبیات و علوم انسانی در اولویت جدی

مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود از کیفیت‌بخشی آموزشی در مقطع متوسطه و توجه جدی به رشته ادبیات و علوم انسانی خبر داد و بیان داشت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز برنامه پنجم نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین، ارتقای رشته علوم انسانی و جذب دانش‌آموزان مستعد به این رشته از اقدامات اولویت‌دار و ارزشمند معاونت آموزش متوسطه است.

توکلی افزود: ارتقای رشته علوم انسانی و ادبیات و جذب دانش‌آموزان مستعد می‌تواند زمینه یک حرکت رو به جلو را فراهم آورد و اسباب شکوفایی استعدادها در این رشته و شاخه ادبی و علوم انسانی را فراهم آورد.

این مسئول در پایان به کیفیت‌بخشی سایر دروس و استقرار دبیرخانه گروه‌های آموزشی مختلف و تقویت ارتباط با انجمن‌های علمی و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی اشاره کرد و ابراز داشت: حضور در جشنواره‌های مختلف می‌تواند اسباب بروز و ظهور خلاقیت‌ها و ابتکارات را بیش از گذشته فراهم آورد.

انتهای پیام/62005/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول