اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انتخاب استاندار و شهردار کرج

تکلیف مدیریت استان البرز نهایی شد

با انتخاب شهردار کرج و استاندار البرز، تکلیف مدیریت این استان نهایی شد.

تکلیف مدیریت استان البرز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، پس از برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور جدید و همچنین اعضای چهارمین دوره شوراها، به طور طبیعی مدیریت کلان کشور در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها دچار تغییر و تحولات زیادی شد.

براساس قانون عالی‌ترین مقام اجرایی در هر استان، استانداری است که از سوی وزارت کشور و دولت انتخاب می‌شود.

از سوی دیگر اعضای شوراهای اسلامی شهرها نیز اختیار انتخاب شهردار شهرها و شهرستان‌ها را بر عهده دارند، بنابراین طبیعی بود که با استقرار دولت جدید و همچنین تشکیل رسمی جلسات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، مردم منتظر تغییر استانداران و شهرداران باشند.

این فرایند در استان البرز حدود سه ماه به طول انجامید و در نهایت دو مسئول عالی‌رتبه یعنی استاندار و همچنین شهردار مرکز استان البرز بعدازظهر یکشنبه (31 شهریورماه) با فاصله زمانی محدود معرفی و انتخاب شدند.

براساس گزارشی که پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی دولت منتشر کرده است، در جلسه امروز یکشنبه هیئت دولت، استانداران اصفهان،‌ البرز، لرستان و کهکیلویه و بویر احمد تعیین شدند.

بر این اساس؛ سیدطاهر طاهری، نماینده پیشین سمنان در مجلس شورای اسلامی به عنوان استاندار البرز منصوب شد.

همچنین بعدازظهر امروز، اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر در شهرستان کرج با تشکیل جلسه و بررسی برنامه کاندیداهای تصدی سمت شهرداری کرج، در نهایت با 17 رأی علی ترکاشوند را به عنوان شهردار این شهرستان انتخاب کردند.

ترکاشوند پیش از این نیز به عنوان شهردار کرج فعالیت کرده بود.

با این حساب، عصر امروز همراه با معرفی دو مسئول عالی‌رتبه استان البرز و شهرستان کرج بود و به نوعی تکلیف مدیریت این استان مشخص شد.

انتهای پیام/2302/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول