اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرکرد:

انتصاب استانداران متناسب با شاخص‌های دینی باشد

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: انتصاب استانداران با توجه به شاخص‌های دینی و اسلامی انجام گیرد.

انتصاب استانداران متناسب با شاخص‌های دینی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌السلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که امروز در مصلیا امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا و پرهیزکاری رمز سعادت و رستگاری انسان‌ها است و باید از خداوند بخواهیم تا ما را در این راستا یاری دهد.

وی با اشاره به آیه شریفه نور به تبیین هدایت انسان‌ها از سوی خداوند متعال پرداخت و گفت: خداوند از طریق پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) بندگان خود را هدایت می‌کند و ما در حال حاضر از سوی امام عصر (عج) هدایت می‌شویم.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع)، سه خصلت را برای مومن لازم برشمرد و افزود: رازداری، مدارا کردن با مردم و صبر کردن در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی از جمله خصلت‌ها است.

فاطمی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در استان تصریح کرد: از زحمات امام جمعه شهرکرد و متولیان برگزاری این برنامه که زمینه حضور عالمان و فقهای والاقدر تشیع را در استان فراهم کردند، قدردانی می‌کنم.

وی، اثرگذاری دعای مومنان و مسلمانان را عامل مهمی در بهبود اوضاع کشور سوریه دانست و اظهار داشت: دعا نقش مهمی در تعیین سرنوشت افراد دارد و به برکت دعای مومنان است که امروز اوضاع سوریه بهبود یافته است.

امام جمعه موقت شهرکرد در بخش دیگری از خطبه‌ها به انتصاب  استانداران در کشور اشاره کرد و گفت: امید می‌رود تغییر و تحولاتی که در استان رخ می‎دهد منشا خیر و برکت برای مردم شود و کسی مسئولیت امور را در دست بگیرد که شرایط لازم را داشته باشد.

فاطمی با اشاره به شرایط لازم برای یک استاندار افزود: امید می‌رود کسی در استان منصوب شود که یک سیاستمدار باسابقه، کاردان، معقول و به دور از جنجال‌های سیاسی باشد.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به نحوه عملکرد دولت یازدهم خاطرنشان کرد: در این مدت رفتار رئیس جمهور نشان داده است که در راستای شعار تدبیر و امید حرکت می‌کند و این نشانگر آن است که دولت در مسیر خدمت به مردم در تلاش است.

فاطمی بر ضرورت حفظ جایگاه رهبری در کشور تاکید کرد و ادامه داد: این دولت همانطور که با رای بالای مردم انتخاب شد باید در حفظ جایگاه رهبری نیز بکوشد و به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی رعایت ارزش‌های اسلامی و دینی را از مهمترین امور دانست و گفت: در انتصاب افراد باید توجه داشت که افراد بی‌دین بر امور مردم حاکم نشوند.

فاطمی همچنین هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در کشور را نیز گرامی داشت.

انتهای پیام/68004/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول