اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین خواستار شد

عمل به وعده‌های بر زمین مانده و رعایت اعتدال در انتصاب مدیران

امام جمعه موقت ورامین عمل به وعده‌های بر زمین مانده و رعایت اعتدال در انتصاب مدیران را مطالبات اصلی منطقه از استاندار جدید تهران دانست.

عمل به وعده‌های بر زمین مانده و رعایت اعتدال در انتصاب مدیران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار داشت: تقوا نهایت خوشنودی پروردگار از بنده است.

*سیره امام هشتم(ع)

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به میلاد حضرت امام رضا (ع) به بررسی نکاتی از سیره آن حضرت پرداخت و گفت: حضرت فرمودند «هیچ کس به پاداش که در پیشگاه خداست نمی رسد جز به طاعت خداوند»، نباید گمان برد که با معصیت خداوند به این جایگاه می‌رسی، معصیت خدا پاداش‌ها را ضایع می‌کند.

امام جمعه موقت ورامین سپس اهتمام امام رضا (ع) به تلاوت قرآن را مورد اشاره قرار داد و افزود: قرآن را با تامل قرائت کنید، اگر به آیاتی که در مورد بهشت و دوزخ خداوند است با تدبر بنگریم بهترین درس را خواهیم گرفت.

وی امام رضا (ع) را الگوی نماز اول وقت دانست و ادامه داد: امام در میان مهم‌ترین بحث‌های اعتقادی و مناظره زمانی که لحظه نماز فرا رسید بحث و مناظره را قطع کرده و نماز اول وقت را به جا آوردند،این برای ما درس است،باید بیش از این‌ها برای نماز کار کنیم،در جلسات اداری،مسافرت‌ها، قطارها، وسایط نقلیه عمومی و ... باید نماز را مقدم بدانیم،الگوی ما امام رضا(ع) است.

*وجود بیش از 40 امامزاده در منطقه نشان از سابقه و تدین منطقه دارد

محمودی سپس با توجه به روز تجلیل از امامزدگان تصریح کرد: وجود امامزادگان واجب التعظیم در شهرها و روستاهای سراسر کشور یکی از الطاف الهی است، سیاستی که امروز دنبال می‌شود این است که باید امامزاده‌ها به یکی از پایگاه‌های دینی و فرهنگی تبدیل شوند و تمام پیام‌های تبلیغی از طریق این مراکز صادر شوند.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: از بلندگوهای امامزاده‌ها صدای اذان شنیده شود و علاوه بر توجه بر بناهای امامزاده به فرهنگ و روح آن نیز دقت داشت،از زیارت امامزاده ها غافل نشد،وجود بیش از 40 امامزاده در منطقه نشان از سابقه و تدین منطقه دارد.

*تشیعی که از لندن و آمریکا تبلیغ می شود واقعی نیست

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران سپس آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه را مورد اشاره قرار و ادامه داد: حضور در حوزه‌ها راهی است برای نشر معارف اسلامی و شیعی و معارف ناب اهل بیت عصمت و طهارت، جامعه تشیع مدیون حوزه‌های علمیه بوده و هست.

وی دشمنی‌های استکبار جهانی با حوزه‌های علمیه را محکوم به شکست خواند و تأکید کرد: پشتوانه و صاحب حوزه‌های علمیه مهدی آل محمد (ص) است و بنابراین دشمنان هرگز نخواهند توانست این پایگاه‌ها را تضعیف کنند،البته گاهی افرادی در این مراکز بودند که برای منافع دشمنان کار کردند اما به تعبیر مقام معظم رهبری تشیعی که از لندن و آمریکا تبلیغ می شود واقعی نیست.

محمودی افزود: امروز برخی شبکه‌های ماهواره‌ای در دل امریکا و انگلستان قرار دارند و ترویج تشیع آمریکایی می‌کنند،البته بحمدالله زعمای حوزه و مراجع بزرگوار تقلید ما همواره هشدارهای لازم را دادند.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: امروز کشور ما و نیز جهان اسلام نیاز جدی به روحانیون پر توان برای ورود به حوزه ها و سربازی امام زمان(عج) دارند و لذا انتظار می رود جوانان مستعد در این صحنه حضور پیدا کنند.

*باید روح ولایت در حج حاکم باشد

محمودی با اشاره به ایام حج اعزام حاجیان بیان داشت: باید روح ولایت در حج حاکم باشد و در آن خودسازی و دگر سازی نهفته باشد.

امام جمعه موقت ورامین تأکید کرد: زائران باید شأن خود را حفظ کنند و باید تلاش بکنند که شئون اسلامی و حیثیت انقلاب و تشیع را که جهانیان انتظار دارند حفظ بکنند و حتما در نمازهای جماعت شرکت کنند و از حرکات تفرقه انگیز و تحریک آمیز بپرهیزند و از پرسه زدن بی جا در بازارها و کمک به اقتصاد عربستان سعودی امتناع کنند و سوغاتی را در داخل ایران تهیه کنند و از تولیدات داخلی استفاده کنند که به اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد.

محمودی اضافه کرد: حج باید همراه با برائت از مشرکین باشد و در حج باید از مشرکان و مستکبران برائت جست.

*عمل به وعده های بر زمین مانده و رعایت اعتدال در انتصاب مدیران؛مطالبات اصلی منطقه از استاندار جدید

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با اشاره به انتصاب استاندار جدید تهران، گفت: دو درخواست عمده و مطالبه اصلی از استاندار جدید تهران وجود دارد.

محمودی بیان داشت: درخواست اول عمل به وعده‌های بر زمین مانده است، ورامین شهر حماسه 15 خرداد است،ظرفیت‌های بسیار والایی دارد، متاسفانه دولتی که شعارش مهرورزی بود به این منطقه بی‌مهری کرد و به فروعات پرداخته شد، جا دارد استاندار محترم در جهت تقویت و توسعه منطقه گام های مستحکم برداشته و عنایت ویژه به این منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته دوم رعایت شعار اعتدال، تدبیر و امید در انتصاب مدیران و مسئولان است،انتصاب مدیران پر حاشیه همانطور که در برخی موارد شاهد آن هستیم حرکت چرخ پیشرفت را با مشکل روبرو خواهد کرد، انتظار می رود با گزینش دقیق مدیران متعهد، دلسوز و معتدل راه پیشرفت را هموار نماید.

*لزوم توجه جدی دولت به مسائل فرهنگی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران سپس به لزوم توجه جدی دولت به مسائل فرهنگی اشاره و تصریح کرد: امام(ره)، رهبری و مراجع عظام تقلید همواره از دولت ها درخواست توجه به امر به معروف و نهی از منکر را داشتند،متاسفانه اصل هشتم قانون اساسی که صراحت دارد «در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‏ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.» مظلوم واقع شده است.

وی افزود: مصوبه عفاف و حجاب بر زمین مانده است، خدا، مردم و شهدا از مسئولان بی‌تفاوت به مسائل فرهنگی نمی‌گذرند،امروز وضعیت حجاب و عفاف برخی مراکز دولتی دردناک است، بخشی از افراد که در این زمینه موظفند خود مردم هستند، تذکر لسانی دهند،اعتراض کنند،از مغازه هایی که شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند خرید نکنند.

محمودی اضافه کرد: امروز از دولت و مجلس می‌خواهیم که قاطعانه در زمینه اجرای اصل 8 قانون اساسی ایستادگی کنند، اگر بی‌تفاوت باشیم گناهان دامن ما را خواهند گرفت، مردم انتظار دارند نیروی انتظامی،دستگاه قضایی، مدیران اجرایی و مسئولان در این زمینه قاطع باشند.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: باید پلیس همان طور که برای بستن کمربند ایمنی برخورد می کند با بدحجابی هم برخورد کند، مردم هم همانطور که از نماز و روزه خسته نمی‌شوند از امر به معروف هم خسته نشوند.

*اوضاع جهان اسلام

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع جهان اسلام اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند توطئه ننگین خود علیه سوریه را اجرا کنند که به لطف خدا تاکنون موفق نبودند، امروز اوباما در توجیه افکار عمومی داخلی خود مشکل دارد، البته نباید نقش مواضع شجاعانه مقام معظم رهبری،ملت ایران و رسانه های کشورمان در دفاع از ملت سوریه را نادیده گرفت.

وی خطاب به دولتمردان یازدهم گفت: عناصر افراطی را از خود دور کنید و باید کسانی که در فتنه 88 حضور فعال داشتند از مردم و رهبری عذرخواهی کنند و این افراد لیاقت پذیرش هیچ مسئولیتی را ندارند.

امام جمعه موقت ورامین به طرح حمله آمریکا به سوریه نیز اشاره و تأکید کرد: امروز آمریکا سوریه را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی می‌کند و ادعا می‌کند که در سوریه القاعده حضور ندارند و این نشان می‌دهد که آمریکا حاضر است برای حفظ منافع اسراییل به راحتی دروغ بگوید و مردم مسلمان را به راحتی قتل عام کند.

وی تصریح کرد: اگر آمریکا به سوریه حمله کند، ملت مسلمان ایران از ملت سوریه حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/2462/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول