اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سران طوایف اهل سنت علاقمندی خود را به ولایت‌فقیه اعلام کردند

نبوی: دفاع از آرمان‌ها و اصول اسلامی در صدر اهداف اهل سنت است

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم گفت: در آیین برادری سران طوایف اهل سنت علاقمندی خود را به نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه اعلام و دفاع از آرمان‌ها و اصول اسلامی را در صدر اهداف خود ذکر کردند.

نبوی: دفاع از آرمان‌ها و اصول اسلامی در صدر اهداف اهل سنت است

حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی امروز در حاشیه افتتاح حوزه علمیه سفیران هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: در استان کرمان حدود هشت شعبه سفیران هدایت وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه سفر خود به جنوب کشور افزود: با طلاب شهرستان جیرفت و قشم دیدار داشتیم و سپس حضور در میان طلاب شهرستان رودبار را نیز در برنامه کاری خود قرار دادیم.

نبوی تصریح کرد: باید مسئولان، سازمان‌ها و خیران به امام جمعه و مدیران حوزه‌های علمیه کمک کنند تا آنان بتوانند، حوزه‌‌ها را اداره و طلاب را برای دفاع از دین تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

وی همچنین از برگزاری نشست وحدت میان سران سنی و شیعه طوایف و قبایل سیستان و بلوچستان خبر داد و ابراز داشت: در آیین برادری سران طوایف اهل سنت علاقمندی خود را به نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه اعلام و دفاع از آرمان‌ها و اصول اسلامی را در صدر اهداف خود ذکر کردند.

نبوی با بیان انعکاس برگزاری اینگونه نشست‌ها عنوان کرد: اگر این نشست‌ها افزایش یابد، آمریکا و دشمنان ایران اسلامی به شدت دچار چالش شده و نمی‌توانند، این یگانگی و همدلی را در میان ایرانیان و مسلمانان تحمل کنند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در کل کشور دچار مشکل کمبود روحانی هستیم، گفت: زیرساخت‌های لازم برای تربیت مبلغ در کشور کافی نیست و نمی‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

نبوی بیان داشت: باید مدرسه‌های علمیه کشور به چهار برابر وضعیت فعلی برسد تا بتواند، کل کشور را پوشش دهد، زیرا جمعیت ما از ابتدای انقلاب تاکنون دو برابر شده، اما تعداد مدرسه‌های علمیه چندان افزایشی نداشته است.

وی اذعان داشت: نیازهایی که قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشته، پس از انقلاب بسیار گسترده شده، بنابراین باید به این نیازها که ایجاد مدرسه و تربیت طلبه و روحانی است، پاسخ داده شود.

نبوی بهترین راه پاسخگویی به این نیازها تأسیس حوزه‎های سفیران هدایت ذکر و خاطر نشان کرد: این حوزه‌ها افراد بومی همان منطقه را تربیت کرده و آموزش می‎دهند تا در نهایت در محل سکونت خود فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: امام جمعه جیرفت با همت بلند خود تلاش کرده، یک حوزه علمیه بزرگ ویژه منطقه جنوب کرمان تأسیس کند تا بتواند، مشکل کمبود روحانی در منطقه را برطرف کند، ما نیز تمام توان خود را به کار گرفته و با وی همکاری لازم را انجام می‌دهیم تا هر چه سریع‌تر این امر محقق شود.

به گزارش فارس، در مراسم افتتاح حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان جیرفت معاون تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه‌های علمیه، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان کرمان، امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت حضور داشتند.

حوزه‌های علمیه سفیران هدایت، حوزه‌های جدیدی است که با طراحی و برنامه‌ریزی نوین در صدد تربیت مبلغ برای نشر احکام و معارف اسلامی در سطح عمومی از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/80001/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول