اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان:

آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت هرمزگان برگزار می‌شود

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان به برگزاری «آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت» برای تحصیل در مدارس علوم دینی اهل‌سنت اشاره کرد و گفت: این آزمون برای نخستین بار در سطح مدارس علوم دینی اهل ‌سنت هرمزگان برگزار می‌شود.

آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت هرمزگان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مریدی طی نشستی خبری به برگزاری «آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت» برای تحصیل در مدارس علوم دینی اهل‌سنت اشاره کرد و اظهار داشت:  این آزمون برای نخستین بار در سطح مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت، نه حوزه امتحانی در سطح استان معرفی شده است، تصریح کرد: آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت در شهرستان‌های میناب، سیریک، جاسک، بندرعباس، قشم، خمیر، بندرلنگه، پارسیان و بستک و با حضور ناظرین دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان برگزار می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه سئوالات آزمون توسط کارشناسان واحد آموزش دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان طرح و آماده شده است، بیان داشت: آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت برای ورود خواهران و برادران علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی برگزار می‌شود.

وی تاریخ برگزاری آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت هرمزگان را شنبه 30 شهریورماه معرفی کرد و افزود: این آزمون از ساعت 10 تا 11 و سی دقیقه صبح و به مدت یک و ساعت و سی دقیقه برگزار می‌شود.

مریدی میانگین سنی داوطلبان آزمون ورودی طلاب هرمزگان را 14 تا 18 سال و مدرک آنها را عموما سوم راهنمایی یا دیپلم دانست و افزود: حدود 300 نفر از داوطلبان این آزمون در طول زمان برگزاری آزمون به 80 سوال تستی پاسخ خواهند داد.

وی با بیان اینکه 35 مدرسه علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان، داوطلبین خود را به دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان معرفی کردند، گفت: ورود طلاب به مدارس علوم دینی ‌اهل‌سنت در سال‌های گذشته با توجه به معدل مدرک تحصیلی داوطلبین انجام می‌شد.

قائم مقام نماینده ولی ‌فقیه در امور اهل ‌سنت هرمزگان با اشاره به اهداف برگزاری آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت توسط دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان و دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان، ادامه داد: دو آزمون «تعیین سطح روحانیون، اساتید و طلاب اهل‌سنت» و «آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت» برنامه راهبردی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل‌سنت برای تحقق بخشیدن رشد، تعالی و اعتبار به روند آموزشی و مدارک مدارس علوم دینی اهل ‌سنت کشور است.

انتهای پیام/2310/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول