اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیجار:

ارادت اهل سنت به ائمه اطهار خصوصا امام رضا(ع) ستودنی است

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: ارادت مردم کردستان خصوصا اهل تسنن به ائمه اطهار و امام رضا(ع) قابل ستایش است.

ارادت اهل سنت به ائمه اطهار خصوصا امام رضا(ع) ستودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، ماموستا معروف خالدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد حضرت محمد(ص) ضمن تبریک ولادت امام علی بن موسی‌الرضا(ع) اظهار کرد: ارادت و عشق به اهل بیت و فرزندان آنها در دل  مردم کردستانی موج میزند و مردم این دیار وابستگی خاصی به امام رئوف حضرت رضا(ع) دارند.

وی با بیان اینکه لازم است روش و منش امامان معصوم را فرا راه زندگی خویش قرار دهیم افزود: در پیش گرفتن این رویه در زندگی رضایت و خشنوی خداوند تبارک و تعالی را در پی خواهد داشت.

ماموستا خالدی با اشاره به اهمیت دهه کرامت بیان کرد: در دهه کرامت باید انسان‌ها به کرامتی که از طرف خداوند به آنها داده شده برگردند و ارزش‌های معنوی خود را بیش از پیش تقویت کنند.

وی با بیان اینکه مردمان کرد و اهل سنت کردستان و بیجار برای اهل بیت عصمت و طهارت احترام زیادی قائل هستند گفت: مردم این دیار تقویت فرهنگ رضوی و محبت به اما رضا(ع) آن امام رئوف را بر خود واجب می‌دانند.

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه اهل سنت بیجار ارادت خود را به شیوه‌های مختلفی از جمله شرکت در مراسمات دهه کرامت و جشنواره‌های رضوی و بیان زندگی ائمه معصومین در این ایام به امام رضا(ع) نشان خواهند داد.

خالدی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز پرفیض جمعه با اشاره به سخنان رهبری در جمع کارگزاران حج گفت: اگر تمامی مسلمانان در مسئله حج فرمایشات رهبری را به عنوان منشور کاری خود قرار دهند و آن را در حج به کار گیرند کرامتشان افزونتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر اتحاد مسلمانان و ارتباط صمیمانه مسلمانان و برائت از مشرکین که یکی از ارکان مهم حج است که باید برای حجاح و کارگزاران حج اساس عمل قرار گیرد.

امام جمعه اهل سنت بیجار در پایان با بیان اینکه فرامین رهبری چراغ راهی برای مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: فرامین رهبری را باید در این دوره حساس که مسلمانان در هر گوشه از دنیا مورد هجوم استکبار قرار گرفته‌اند سرلوحه خویش قرار داده و ندای مظلومیت خویش را در حج سر دهند.

انتهای پیام/79015/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول