اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مهندسی اداره کل منابع طبیعی مازندران خبر داد

مرمت 175 کیلومتر جاده‌های دسترسی به جنگل‌های غرب مازندران

رئیس اداره مهندسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: در سال کاری 92‌ـ91 حدود 306 کیلومتر انواع عملیات جاده‌سازی در جنگل‌های غرب مازندران انجام شد.

مرمت 175 کیلومتر جاده‌های دسترسی به جنگل‌های غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، فرزین رستمی ظهر امروز در جلسه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، درباره عملیات جاده‌سازی، اظهار کرد: این عملیات شامل 17 کیلومتر شن‌ریزی و 175 کیلومتر مرمت و 32 کیلومتر خاک‌برداری بود.

وی با اشاره به احداث 46 کیلومتر ابنیه فنی در جاده‌های جنگلی غرب مازندران گفت: در این مدت 19 کیلومتر زیرسازی و 17 کیلومتر روسازی اجرا شد.

این مسئول، جاده‌های جنگلی را از ملزومات مدیریت جنگل ذکر کرد و یادآور شد: برای دسترسی بهتر به مناطق مختلف جنگل و حفاظت مؤثر از تمام عرصه‌ها و اعمال مدیریت فنی، ضرورت دارد در داخل جنگل جاده ساخته شود.

رئیس اداره مهندسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران‌ـ نوشهر، تصریح کرد: وجود جاده موجب می‌شود گردشگری در جنگل و استفاده از مناظر طبیعی و بهره‌برداری آسان‌تر شود.

به گفته وی، اکنون حدود 2 هزار و 200 کیلومتر جاده جنگلی درجه دو با تراکم هفت متر در هکتار در جنگل‌های غرب مازندران وجود دارد.

به گزارش فارس، حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران‌ـنوشهر با 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع از رامسر تا رُویان را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/86005/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول