اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی پایلوت قرار گرفتن شیروان برای کشفیات مواد مخدر

جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به شیروان سفر می‌کند

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در پی پایلوت قرار گرفتن شیروان برای کشفیات مواد مخدر به شیروان سفر می‌کند.

جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به شیروان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا یزدان‌پناه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر طاها طاهری مراکز مختلف ترک اعتیاد اعم از مجتمع ترک اعتیاد بانوان مورد بازدید قرار می‌گیرد.

در سفر هفته گذشته وزیر کشور به شیروان، این شهرستان به عنوان پایلوت کشوری مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

یزدان‌پناه با تاکید بر اینکه در کنار مقابله، بحث‌های پیشگیری از اعتیاد هم مهم است، گفت: امر پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر بدون همکاری و همیاری سایر ارگان‌ها محقق نخواهد شد .

وی افزود: بهترین راهکار پیشگیری از اعتیاد، آشنایی نسل جوان با عوارض بلای خانمان سوز مواد مخدر است.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلای جوانان به بلای خانمان‌سوز اعتیاد، بهترین راه، آموزش و آشنا کردن آن‌ها با مصائب مواد مخدر است.

وی گفت: در صورتی که افراد آگاهی کاملی از خود، دوستان، راه‌های گرایش به مواد مخدر و انواع افیون‌ها داشته باشند، احتمال گرایش به این مسیر کاهش می‌یابد.

یزدان‌پناه یادآور شد: بسیاری از افراد می‌اندیشند که خطر اعتیاد فقط در کمین دیگران است و هیچ راهکاری برای محافظت از خود انجام نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: اعتیاد در کمین تمام افراد است و باید متوجه بود که لازمه در امان ماندن از ابتلا به آن، بودن در گروه‌هایی سالم، بهره‌گیری از سخنان و نصیحت افراد دلسوز همچون مربیان ورزشی و والدین، شناخت تمام افیون‌کننده‌ها، پرهیز از تداوم دوستی با افراد خطر پذیر و تمرین برای شناخت از خود است.

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در رابطه با علل گرایش به اعتیاد، گفت: علل آن را می‌توان به عوامل فردی، عوامل خانوادگی، عوامل اجتماعی و عوامل دارویی تقسیم کرد.

وی تصریح کرد: واکنش‌های اجتماعی مردم در برابر مصرف مواد مخدر در طول قرن‌های مختلف متفاوت بوده ولی اغلب افراد اعتیاد را بیشتر یک مسئله شخصی و فردی می‌دانند.

انتهای پیام/63002/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول