اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی کردستان خبر داد

رشد 145 درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از رشد 145 درصدی کشفیات مواد مخدر در 5 ماهه اول امسال در این استان خبر داد.

رشد 145 درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جعفر آژنگ پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در 5 ماهه اول امسال از نظر کشف مواد مخدر 145 درصد و از لحاظ دستگیری مجرمین نیز رشد قابل توجهی در سطح استان داشته‌ایم.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از کردستان به عنوان یکی از استان‌های کم جرم در سطح کشور نام برد و گفت: از لحاظ جرائم خشن و بزرگ خوشبختانه کمترین مورد در استان ما وجود دارد.

وی از رشد 82 درصدی کشف سرقت‌های در استان خبر داد و افزود: از نظر کشف خودروهای مسروقه 112 درصد افزایش داشته‌ایم.

آژنگ اضافه کرد: از نظر کشف کالاهای مکشوفه قاچاق در استان 70 درصد رشد داشته‌ایم.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از کاهش تصادفات درون شهری خبر داد و بیان کرد: در زمینه تصادفات بیرون شهری افزایش داشته‌ایم.

به گفته آژنگ، بیشترین آمار تصادفات بیرون شهری مربوط به جاده‌های فرعی و روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای راهور و خدمات راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان جاده‌های اصلی و شاه‌راهی استان در بحث تصادفات کنترل شده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از رشد 29 درصدی تماس‌های مردم با 110 در استان طی 5 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: تعداد تماس‌های که منجر به حضور پلیس و تشکیل پرونده شده نیز 9 درصد افزایش داشته است.

کاهش 88 درصدی تماس‌های غیرقابل رسیدگی

آژنگ خاطرنشان کرد: از نظر تماس‌های غیرقابل رسیدگی در طول 5 ماهه نخست امسال 88 درصد کاهش داشته‌ایم که این نشانه فرهنگ بالای مردم و آشنایی آنها با حیطه کاری و خدمات نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه از نظر شاخص حضور نیروهای پلیس در صحنه جرم نسبت به میانگین کشوری بالاتر هستیم، افزود: میانگین کشوری در این زمینه 12 دقیقه و در استان حدود 6 تا 8 دقیقه است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان از افزایش 48 درصدی تقدیر مردم استان از عملکرد نیروی انتظامی طی 5 ماهه اول سال‌جاری خبر داد و گفت: تعداد تماس های قابل بهره‌برداری با سامانه 197 نیز نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

آژنگ به اقدامات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان در 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه ختم مصالحه پرونده‌های اختلافات در مراکز مشاوره این معاونت 24 درصد رشد داشته‌ایم.

ارتقا 14 پله‌ای رضایت‌مندی کردستانی‌ها از پلیس

وی از ارتقا 14 پله نیروی انتظامی استان در بحث رضایتمندی مردم در سال‌جاری خبر داد و افزود: رتبه نیروی انتظامی در این حوزه در سال گذشته 22 و امسال با تلاش مجموعه و لطف مردم به 8 ارتقا یافته است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان ارتقا احساس امنیت را مهم‌تر از خود امنیت عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده خوشبختانه احساس امنیت در استان در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی به منظور حفظ امنیت و ارتقا احساس امنیت در استان از هیچ جرمی چشم‌پوشی نخواهد کرد و با شدت با مجرمین برخورد خواهد نمود.

آژنگ در پایان در زمینه نحوه برخورد و عملکرد نیروهای انتظامی با افراد بی‌حجاب و مروجان بدحجابی در جامعه اظهار کرد: اجرای وظایف بر اساس قانون به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل اولویت انتظامی استان در این حوزه است.

انتهای پیام/79002/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول