اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین:

قاتل جوان از اعدام نجات یافت/اعدام 4 قاچاقچی مواد مخدر و قاتل در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: قاتل جوان 18 ساله قبل از اجرای حکم قصاص مورد عفو خانواده مقتول قرار گرفت.

قاتل جوان از اعدام نجات یافت/اعدام 4 قاچاقچی مواد مخدر و قاتل در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: دستگاه قضایی همواره برخوردهای بدون اغماض و سخت‌گیری خود را نسبت به مجرمان دارد.

وی افزود: بر این اساس امروز شاهد اجرای حکم اعدام چهار نفر از مرتکبین جرایم شرارت و موادمخدر بودیم و یک مجرم محکوم به قصاص نیز قبل از اجرای حکم مورد عفو خانواده مقتول قرار گرفت.

این مسئول با اشاره به این که یکی از محکومان به  قصاص قبل از اجرای حکم مورد عفو خانواده مقتول قرار گرفت، گفت: قاتل جوان مجرد 26 ساله‌ای به نام «م-ی» اهل آبیک بود که سابقه کیفری نداشت.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با بیان اینکه وی در سال 87 مرتکب قتل شده بود، اظهار کرد: قاتل صراحتا به ایراد جرح با چاقو به مقتول 18 ساله مجردی به نام«م-م» اقرار کرده بود.

صادقی‌نیارکی با اشاره به نحوه وقوع قتل افزود: مقتول با تک چرخ زدن با موتور برای دیگران ایجاد مزاحمت کرده بود که قاتل عصبانی شده و به وی تذکر می‌دهد.

وی اضافه کرد: این درگیری موجب عصبانیت طرفین شده و مقتول به سمت راست صورت قاتل مشت می‌زند که در این هنگام چاقویی که در دست قاتل بود در قلب مقتول فرو می‌رود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه قاتل جوان متدینی بود و علاوه بر این ارتباط خوبی که با دفاتر مراجع تقلید داشت؛ در بنیاد مهدویت فعالیت می‌کرد، تلاش زیادی برای جلب رضایت خانواده مقتول انجام شد که در نهایت خانواده مقتول قبل از اجرای حکم قصاص وی را مورد عفو قرار دادند.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین خانواده قاتل به یمن اعلام رضایت خانواده مقتول امشب در شهرستان آبیک در سطح وسیعی ولیمه می‌دهند.

صادقی نیارکی با اشاره به اجرای حکم دومین پرونده قصاص عنوان کرد: یکی از مجرمان محکوم به قصاص جوان 26 ساله متأهلی به نام«ب-ع» بود که یک فرزند چهار ساله داشت و فاقد سابقه کیفری بود.

وی تصریح کرد: این مجرم که ساکن قزوین بود، در سال 87 مرد 34 ساله‌ای به نام«چ-الف» را به قتل رسانده بود که امروز حکم وی اجرا شد.

این مسئول افزود: وی با مقتول ارتباط صمیمانه خانوادگی داشته و در یک ساختمان زندگی می‌کردند که به دلیل ارتباطات غیرمتعارف دو خانواده فردی به قتل می‌رسد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با اشاره به نحوه وقوع قتل بیان کرد: قاتل به همراه همدست خود در ساعت 10:30 شب به منزل مقتول که فیلمبردار مجالس بوده مراجعه می‌کنند و به بهانه فیلمبرداری از یک جشن، وی را از منزل خارج می‌کنند.

صادقی نیارکی افزود: مقتول را سوار پراید کرده و با استفاده از یک طناب که به دور گردن مقتول پیچیده شده بود، وی را خفه کرده و در جاده فرعی بیدستان رها می‌کنند.

وی اضافه کرد: جسد مقتول در محل مذکور و در حالی که دست و پای وی بسته شده بود، کشف شد.

این مسئول ادامه داد: همدست این قاتل نیز به دو سال زندان محکوم شده بود که در حال حاضر مدت محکومیت وی به پایان رسیده و آزاد است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با اشاره به اینکه سه مورد از اعدام‌های امروز مربوط به پرونده مواد مخدر بود، گفت: یکی از اعدام‌ها مربوط به «ف-ن» 28 ساله، اهل گیلان، متاهل و ساکن آستانه اشرفیه بود که سوابق کیفری متعددی در موادمخدر و ساخت مشروبات الکلی داشت.

صادقی نیارکی افزود: وی در سال 91 با مقداری مواد مخدر شیشه در استان قزوین دستگیر و صبح امروز حکم وی اجرا شد.

وی اضافه کرد: دومین اعدامی موادمخدر فردی 43 ساله به نام«ب-ن»، اهل پارس‌آباد مغان، محل سکونتش استان البرز بود که اواخر سال 90 با دو کیلو و 387 گرم مواد روانگردان شیشه در استان قزوین دستگیر شد.

این مسئول ادامه داد: وی مواد مخدر را به شکل ماهرانه‌ای در زیر صندلی شاگرد راننده جاسازی کرده بود که در عوارضی شماره دو قزوین دستگیر و صبح امروز حکم وی اجرا شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین تصریح کرد: سومین اعدامی مواد مخدر فردی 34 ساله به نام «ر-م» اهل همدان که دارای شش مورد سابقه کیفری بود و با 983 گرم مواد مخدر شیشه در سال 91 در قزوین دستگیر شد.

انتهای پیام/77010/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول