اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با بازگشایی مدارس صورت گرفت

استقرار امداد فوریت‌های پزشکی در میادین اصلی و مسیرهای پر تردد اصفهان

فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان همزمان با ایام بازگشایی مدارس، به صورت ویژه سلامت دانش‌آموزان را به مدت یک هفته در سطح شهر پوشش می‌دهد.

استقرار امداد فوریت‌های پزشکی در میادین اصلی و مسیرهای پر تردد اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غفور راستین ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار داشت: بر اساس طرح کشوری استقبال از بازگشایی مدارس، واحدهای شهری امداد فوریتهای پزشکی استان اصفهان از ابتدای مهر ماه به مدت یک هفته از ساعت 7 تا 9 در میادین اصلی شهر و مسیرهای پرتردد شهر اصفهان و شهرهای مرکزی شهرستان‌های استان مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه گروهی از دانش‌آموزان سال اول که به مدرسه راه یافته‌اند ممکن است در محیط مدرسه یا مسیر بین خانه و مدرسه دچار حادثه شوند، افزود: مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصمیم به انجام حضور واحدهای امدادی خود در قالب "طرح پوشش سلامت دانش‌آموزان" در میادین اصلی شهر را دارد تا در صورت وقوع حادثه، امدادرسانی سریع انجام شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه طرح مذکور در همه‌ی شهرستان‌های استان اصفهان اجرا می‌شود، تصریح کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی 115 شهرستان اصفهان برای پوشش سلامت دانش‌آموزان، تعداد پنج دستگاه آمبولانس و 10 نفر نیروی متخصص فوریتهای پزشکی را به کارگیری کرده است.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: این واحدهای امدادی در پنج میدان اصلی شهر شامل میدان احمدآباد، بزرگمهر، جمهوری، انقلاب و امام حسین (ع) مستقر هستند.

راستین تمرکز برنامه‌های آموزشی فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 را در فصل بازگشایی مدارس بر محوریت بیماری‌های شایع فصل، حوادث ترافیکی و محیط کار مدارس عنوان کرد و اذعان داشت: آموزش و اطلاع رسانی به گروه‌های هدف برای بالابردن سطح آگاهی عمومی و حوادث ترافیکی، آشنایی و فرهنگ سازی در زمینه‌ فوریت‌های پزشکی و رعایت بهداشت فردی در اولویت برنامه‌های این مدیریت قرار دارد.

وی ضمن اعلام آمادگی جهت برگزاری دوره های آموزشی فوق توسط این مدیریت متذکر شد: مدارس و ارگان‌ها جهت آشنایی با موضوعات مذکور می‌توانند با هماهنگی واحد آموزش مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گروه هدف خود را با مسائل بهداشتی و پزشکی آشنا گردانند.

انتهای پیام/63012/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول