اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه استان اردبیل:

استکبار از روحیه عاشورایی ملت ایران واهمه دارد

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: استکبار از روحیه عاشورایی ملت ایران واهمه دارد.

استکبار از روحیه عاشورایی ملت ایران واهمه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار غلام عسگر کریمیان صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در میدان ارتش اردبیل، اظهار داشت: صدام ملعون با چراغ سبز غرب و شرق و مشاوران امنیتی قوی امریکا و شوروی سابق یورش ناجوانمردانه خود را به ایران اسلامی آغاز کرد و این در حالی بود که کشور ما همچنان وضعیت به هم ریخته‌ای داشت و هجمه‌های مختلف، ایران را درگیر خود کرده بود.

وی ادامه داد‌: نیروهای صدام بعد از درگیری سهمگین در طول مرزهای کشورمان با هدف فتح خرمشهر در همان روز اول، فتح اهواز در روز دوم و فتح تهران بعد از یک هفته با پشتیبانی کشورهای استکباری یورش همه جانبه‌ای را علیه ایران اسلامی آغاز کردند تا کشورمان را به تسلیم وادار کنند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل خاطرنشان کرد: تمام برآوردهای دشمن در این جنگ نابرابر در ظاهر درست و واقعی بود و آنها می‌توانستند با توجه به وضعیت نابسامان نیروهای مسلح ما تا تهران حمله‌ور شوند اما آنها از یک اصل واقعی غفلت کرده بودند.

کریمیان ادامه داد: این اصل همان اصل و عنصر غلبه‌کننده بر دشمن بود که ناشی از روحیه استقامت و مقاومت ملتی بود که هرگز دوست نداشت در برابر دشمنان زمین‌گیر شود.

این مسئول عنوان کرد: در این مقاومت مردمی روحیه ایمان، اقتدار و صلابت در بین رزمندگان ما موج می‌زد به طوری که مرحمت بالازاده‌ها و محمد خدنگی‌ها از شمالی‌ترین نقطه کشور به جنوبی‌ترین نقطه این مرزو بوم حرکت کرده و توانستند دشمن را زمین‌گیر کنند.

سردار آزاده دوران دفاع مقدس متذکر شد: در این دفاع نابرابر رزمندگان ما با توسل و تکیه بر اهل بیت و معنویتی که قالب بر سایر مسائل بود توانستند بر دشمن غلبه کرده و استکبار جهانی را برای همیشه از رویارویی مجدد با ایرانیان خجل و شرمنده کنند.

کریمیان یادآور شد: امروز بعد از دو دهه از پایان جنگ این ملت همچنان با زبان صلح و دوستی به جلو آمده و به غیر از رژیم صهیونیستی و کشورهای متجاوز و شیطانی آماده صلح و سازش است.

وی خاطرنشان کرد‌: ما در این جنگ نه تنها صلح تحمیلی را که دشمن سعی داشت آن را بر اراده این ملت غالب کند نپذیرفتیم بلکه با رهبری‌های مدبرانه امام راحل توانستیم به جهانیان ثابت کنیم که اقتدار ایران اسلامی ناشی از قدرت معنوی و روحی بالاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این یادگار دفاع مقدس در پایان سخنان خود ابراز داشت: امروز نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل به سر می‌برند و ما هیچ دوست نداریم وارد میدان جنگ شویم اما اگر بدخواهان نگاه چپی به این کشور کنند با جوابی پشیمان‌کننده روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/62001/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول