اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:

بیمارستان‌ها ملزم به بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی هستند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهردای اصفهان گفت:در بیمارستان‌ها زباله‌های عفونی و خطرناکی تولید می‌شود که برای حفظ محیط زیست و رعایت بهداشت بیمارستان‌ها می‌بایست زباله‌های خود را بی‌خطر کنند.

بیمارستان‌ها ملزم به بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی هستند

تیمور باجول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در اصفهان روزانه بیش از 27 تن زباله بیمارستانی تولید می‌شود که بر اساس قانون مدیریت پسماند‌ها همه بیمارستان‌ها ملزم به بی خطرسازی پسماندهای پزشکی به روش اتوکلاو هستند.

وی ادامه داد: پسماندهای بیمارستانی پس از بی‌خطر سازی به صورت جداگانه جمع آوری می‌گردد و در سایت پسماند شرق لندفیلی به وسعت پنج هزار متر مربع جهت دفن اصولی پسماندهای بیمارستانی در نظر گرفته شده است، منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌ها طبق قانون مدریت پسماند وظیفه‌ای در قبال امحاء پسماندهای پزشکی نداشته و این سازمان صرفاً جهت حفظ محیط زیست و پاکسازی جامعه از هر گونه آلودگی موجبات دفن و امحاء این مواد را فراهم آورده است.

14 ایستگاه ثابت ساختمانی احداث شد

وی در مورد ایستگاه‌های ثابت ساختمانی گفت: به منظور جمع‌آوری متمرکز مواد قابل بازیافت 43 غرفه بازیافت و 14 ایستگاه ثابت ساختمانی در مناطق چهارده‌گانه شهر اصفهان فعال شده است.

باجول تاکید کرد: جمع‌آوری پسماند خشک به صورت تفکیک شده منجر به کاهش هزینه نیروی انسانی مورد‌نیاز برای تفکیک پسماند خشک در کارخانه، کاهش حجم پسماند و در نتیجه کاهش زمین مورد نیاز برای دفن پسماند و همچنین کاهش هزینه حمل و نقل پسماند می‌شود

وی به تولید چیپس‌ چوب جهت فرآوری ضایعات فضای سبز شهری در شهر اصفهان اشاره و خاطر نشان کرد: روزانه 140 تن پسماند فضای سبز تولید می‌گردد که سازمان بازیافت شهرداری اصفهان اقدام به تولید انبوه چیپس چوب از سرشاخه های درختی نموده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: سازمان مدیریت پسماند اصفهان با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و اساتید مجرب اقدام به تدوین برنامه آموزشی جهت فرهنگسازی کرده اند که هم‌اکنون در شهر اصفهان در حال اجرا است، همچنین آموزش مدارس در مورد پسماند‌تر و برگزاری جشن بزرگ بازیافت به منظور آشنایی شهروندان با بازیافت و افزایش مشارکت شهروندان در طرح تفکیک از مبدا نیز توسط این سازمان انجام شده است.

انتهای پیام/63021/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول